Köttfärsen aldrig så färsk som nu!

Inlägg #1: Postat: 2007-12-06 16:58:00
steno
Cim, Billy, Jan, Sunny, Leif-Arne, Carl Olof, Gunnar, CMO och alla andra Sourze-vänner. Ni köper väl inte färdiglagat?
Inlägg #2: Postat: 2007-12-06 19:19:00
Lars Nilsson
Haha, någon som funderat vad som händer med resterna från dagen julbord? I morgon alltså. Konsten att få julbord lönsamt är att kunna pracka på så många som möjligt förra veckans rester. I upppiffat skick. Men det är det aldrig någon som upprörs av. Och inte blir det något reportage i TV heller. För att inte tala om "brunch". Läs Antony Bourdains bok "Kitchen Confidential", så framstår fifflandet med köttfärs som bla bla.
Inlägg #3: Postat: 2007-12-06 23:20:00
Inger Olsson
Nej, jag äter aldrig kallbord eller plockar i bufféer ute. Men jag kan tipsa er om hur man "putsar upp" maten då jag arbetat som kallskänka. tala inte om det...
Inlägg #4: Postat: 2007-12-07 10:43:00
Lars Nilsson
Marie-Louise Danielsson-Tham, professor i livsmedelshygien, konstaterar att ”När kött börjar bli dåligt smakar det illa, men risken att någon blir sjuk är faktiskt väldigt liten.” Praktiken med ompacketering har alltså inte medfört några egentliga hälsorisker.
Inlägg #5: Postat: 2007-12-07 17:35:00
Sunny
Steno: jag köper massor av färdiglagat numera: Är värdelös i ett kök o har oxå begränsad tid.
Hade en vännina som alltid krävde att köttfärsen maldes medan hon tittade på. Brukade skratta åt henne men det gör jag inte i dag. Själv äter jag dessutom gärna rå köttfärs! Det får jag sluta med!
Inlägg #6: Postat: 2007-12-08 16:36:00
Inger-Sofia
GOD Middag.steno.Lumumban.: Du Det är väl lördag idag föresten?Kunde inte låta bliii.Att stanna till och skriva Säga Att du fick mig att le.k.
Inlägg #7: Postat: 2007-12-11 21:08:00
MLJohansson
Håhåjaja.. Man förvånas inte längre. Personligen skräms och äcklas jag mer av att all mat och alla andra produkter hanteras i så stora mängder och långa kedjor. Mat som skickas hit och dit över världen, behandlas, färgas, smaksätts...
Laddar...