|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-06 16:58:00
|
|
steno |
Cim, Billy, Jan, Sunny, Leif-Arne, Carl Olof, Gunnar, CMO och alla andra Sourze-vänner. Ni köper väl inte färdiglagat?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-06 19:19:00
|
|
Lars Nilsson |
Haha, någon som funderat vad som händer med resterna från dagen julbord? I morgon alltså. Konsten att få julbord lönsamt är att kunna pracka på så många som möjligt förra veckans rester. I upppiffat skick. Men det är det aldrig någon som upprörs av. Och inte blir det något reportage i TV heller. För att inte tala om "brunch". Läs Antony Bourdains bok "Kitchen Confidential", så framstår fifflandet med köttfärs som bla bla.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-06 23:20:00
|
|
Inger Olsson |
Nej, jag äter aldrig kallbord eller plockar i bufféer ute. Men jag kan tipsa er om hur man "putsar upp" maten då jag arbetat som kallskänka. tala inte om det...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-07 10:43:00
|
|
Lars Nilsson |
Marie-Louise Danielsson-Tham, professor i livsmedelshygien, konstaterar att ”När kött börjar bli dåligt smakar det illa, men risken att någon blir sjuk är faktiskt väldigt liten.” Praktiken med ompacketering har alltså inte medfört några egentliga hälsorisker.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-07 17:35:00
|
|
Sunny |
Steno: jag köper massor av färdiglagat numera: Är värdelös i ett kök o har oxå begränsad tid.
Hade en vännina som alltid krävde att köttfärsen maldes medan hon tittade på. Brukade skratta åt henne men det gör jag inte i dag. Själv äter jag dessutom gärna rå köttfärs! Det får jag sluta med!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-08 16:36:00
|
|
Inger-Sofia |
GOD Middag.steno.Lumumban.: Du Det är väl lördag idag föresten?Kunde inte låta bliii.Att stanna till och skriva Säga Att du fick mig att le.k.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-11 21:08:00
|
|
MLJohansson |
Håhåjaja.. Man förvånas inte längre. Personligen skräms och äcklas jag mer av att all mat och alla andra produkter hanteras i så stora mängder och långa kedjor. Mat som skickas hit och dit över världen, behandlas, färgas, smaksätts...
|
| |