Idol 2007 - Marie en "unge med ADHD"

Den här tråden diskuterar artikeln Idol 2007 - Marie en "unge med ADHD".
Inlägg #1: Postat: 2007-12-03 17:07:00
Billy Butt
Bra artikel Cim. Skönt att se att någon annan här har lite koll!
Inlägg #2: Postat: 2007-12-03 19:54:00
Mahria
CIM: vad menar du med att Marie "beter sig som en unge med ADHD" ?
Inlägg #3: Postat: 2007-12-03 22:28:00
Rogntudju
Nu trampar du i klaveret, Cim! Riktigt rejält! Och mig och min familj på tårna, precis som på många andra tår. "ADHD"?? Vad fan vet du om autism under vilket neuropediatriskt begrepp ADHD lyder. Jag har en sjuårig dotter som är gravt autistisk och epileptisk vilket vanligtvis "följer" i autistismens sidodiagnoser. Du som "seriös" inte i mina ögon längre IDOL-rescensent ska inte göra dig putslustig på bekostnad av neurologiskt betingade diagnoser när du inte vet vad i helvete du pratar om.
Inlägg #4: Postat: 2007-12-03 23:15:00
Petter Hedberg
Skribeten visar prov på grotesk avsaknad av mognad. Han/Hon hoppas få se Linda Rosing i rutan, och följer sedan upp det med att såra allaanhöriga och drabbade av autism. Om det finns någon heder kvar i denna skribents kropp så är nästa artikel en "Förlåt mig" artikel.
Den skulle åtminstone få högre betyg än denna ytliga sörja som ser ut att vara ett hopkok av Robinson-Robban.

NEJ, SKÄMMES TA MIG FAAN!!!!
Inlägg #5: Postat: 2007-12-03 23:18:00
Petter Hedberg
Det är även yttest märkligt att Sourze lät denna artikle slinka igenom. De ansvarige utgivarens förklaring vore intressant att höra då detta är ett solklart personangrepp, och helt klart även skulle kunna fällas i en dmstol då ett av de viktigaste kriterierna för fällande för förtal är uppfyllt, dvs att skribenten har haft för avsikt att sprida förtalet.
Inlägg #6: Postat: 2007-12-04 00:50:00
Sunny
ADHD är ett svårt handikapp o en familj med de här barnen går ofta på knäna bara för att få den lilla hjälp de har rätt till!
Min dotter har arbetat med sådana barn.Att använda ett handikapp som skällsord är lågt Cim! Eller vad sägs om -Du din rullstolsdjävul eller -Du din halte typ eller som när mian barn var små: Din cp jävel!
Inlägg #7: Postat: 2007-12-04 01:30:00
Rogntudju
Cim. Du är alltid snabb att läsa kommentarer och minst lika snabb att besvara dem. Det är ditt drag nu.
Inlägg #8: Postat: 2007-12-04 08:11:00
Inger Olsson
Vi sa "CP-unge" - och förstod inte bättre när vi var SMÅ barn.
Men Cim, du tappar ju totalt omdömet i din affektfulla artikel, i din iver över att Amanda ska vinna, när du hävdar "Om inte Marie taggar ner rejält och slutar bete sig som en unge med ADHD..." Som skribent har du ett a n s v a r, trots allt. Sen kommer ju Sourze red. in. Var finns den?
Inlägg #9: Postat: 2007-12-04 08:41:00
CimEfraimsson
Förlåt för jag är seg, märkte inte av några kommentarer de första timmarna, sen glömde jag bort det. Sourze red. behöver ni som vanligt inte skälla på, jag står för vad jag skriver och C-O har iaf valt att sätta en del av rubriken inom "", vilket jag inte gjort från börja
Inlägg #10: Postat: 2007-12-04 08:51:00
robbe74
Verkligen dåligt skrivet. Handikapp är inget att skämta om. Dessutom sjunger Marie röven av Amanda!
Inlägg #11: Postat: 2007-12-04 09:45:00
Billy Butt
NU MÅSTE JAG TA CIM I FÖRSVAR: Er kritik mot henne är ganska överdriven. Jag tror att hon har skrivit "metaforiskt" när hon avnänt begreppet ADHD - hon vill illustrera hur hon upplever Marie Picasso. Hon menar inte att Marie har ADHD, hon menar att Marie beter sig som om hon hade ADHD. Det är tråkigt att ni inte fattar det där.
Inlägg #12: Postat: 2007-12-04 17:14:00
CimEfraimsson
Jag tycker det är jättekul att det alltid framförs hot om stämningar i efterdyningarna av mina artiklar. Fram och tillbaka, skäll, skäll, och aldrig någon som bits. Bara skitsnack alltihop. Men kör på, reaktioner uppskattas som bekant.
Inlägg #13: Postat: 2007-12-04 20:30:00
annalena
Kan inte påstå att jag blir speciellt upprörd av att läsa din artikel, trots att min man har svår ADHD. Även min brorson har det, dessutom har jag flera vänner med den diagnosen.
Min man läste artikeln och blev inte alls kränkt.
Förövrigt tycker jag du skriver bra och dessutom tycker jag du har bra musiksmak. Jag håller också på Amanda.
Inlägg #14: Postat: 2007-12-05 08:22:00
Rogntudju
Jag citerar Cim från ett av hennes egna kommentarsinlägg under denna artikel: "hon kanske har ADHD? Vad säger ni då? Då har jag verkligen helt rätt".

Ett påstående som underminerar förklaringen om metafor!
Inlägg #15: Postat: 2007-12-05 08:35:00
CimEfraimsson
Nu ska alla läsa Annalenas kommentar här nedanför, varenda liten gamling som sitter där ute och blir upphetsade över småsaker.
Inlägg #16: Postat: 2007-12-05 08:36:00
CimEfraimsson
Bemöta Sunny öppet också kan vara viktigt - Hon/Han skriver i en kommentar här reagerar på att jag för första gången varit obetänksam i artikelskrivande. Åter igen - det här har ingenting med obetänksamhet att göra. Jag vet precis vad jag skrev och tänker fortf. inte ändra det. Bara för att klargöra.
Inlägg #17: Postat: 2007-12-06 09:47:00
El Guatusi
Cim: "Idol" har ju redan en så stor portion förödmjukelse inbyggd i själva programidén att det borde räcka till och bli över. Varför ta det på så stort allvar? Och, framför allt: varför använda förödmjukande formuleringar i kommentarer till en sändning som är illa nog som den är?
Inlägg #18: Postat: 2007-12-07 22:51:00
Rogntudju
Cim! Billy! Ni hade fel!!!! Jag och många andra hade rätt!! Marie Picasso vann!!!!!! Det ska bli intressant att se bortförklaringarna.
Inlägg #19: Postat: 2007-12-07 23:06:00
Rogntudju
Jag kommer förresten inte läsa dina löjliga patetiska bortförklaringar och efterkonstruktioner. Ni hade fel och jag njuter av att MIN favorit vann, såsom jag förutspådde mycket tidigt. Hej med dig och punkt för en tidning som du varit med och gjort till en skittidning. :-
Laddar...