|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-02 12:11:00
|
|
Bongo Bongo |
Tänk att jag skulle få uppleva dagen när den käcka uppmaningen "Visa Pattarna!" blev en feministisk paroll.:-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-02 12:54:00
|
|
Beckisbarnet |
Du skrev bla:
"Genom att befästa den sexuella aspekten på nakenhet, gynnas de aktörer i samhället som har ekonomiska intressen i sex och porrindustrin."
Genom sig själv känner man andra?? När jag själv ser en naken människa jag tycker är sexig så tänker jag väl fan inte på porr det första jag gör, men kanske du gör det? Du låter ju som en gammal pingstvän...Lägg ner nu va!! *suck*
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-02 12:59:00
|
|
Beckisbarnet |
Personligen är jag positiv till tjejernas aktion. Jag vill gärna att kvinnor skall få vara toppless när dom själv behagar. Men du Sune verkar så otroligt korrekt att man mår illa. Du onanerar inte heller va? Händerna på täcket! Gud förbanne om du skulle tända sexuellt på en naken kvinnokropp. Tror du verkligen att kvinnorna inte vill vara sexiga?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-02 14:14:00
|
|
Mysan |
Nej det är en ska att bada naken när ingen ser.Men att vara näck i simhallenär inte ok .Framför allt inte snyggt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-02 14:24:00
|
|
Janne B |
Problemet är att många inte längre kan skilja på sitt privata liv och det offentliga.Hemma kan du hoppa runt och snoppa dig eller låta brösten gungeligunga. // Men i det offentliga så ska man ta hänsyn till de som inte inte gillar sådant. Det gäller ju många andra saker också. Privat kan man tillgodose endast sin egna intressen - i det offentlga gäller det allas intressen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-02 14:48:00
|
|
Jocke S |
"Djupt engagerad i jämställdheten". Vems, hänsyn till bådas? Det går naturligtvis inte att "avsexualisera" människan, inkl. inte minst kvinnors bröst. Jag tror du tagit dig ut på för djupt vatten! Vilket du också visar i dina intressen. Hur går dina intressen för motorsport idag ihop med dina naturintressen? Generellt sett inte alls!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-02 14:54:00
|
|
Jocke S |
Samtidigt är det ju så, att hos många naturfolk visas brösten utan problem. Liksom att på 70-talet badade folk topless utomhus, och helt nakna på Långholmen till dagisgrupper började protestera.
Men när en liten gruppp genom "jämställdhets" eller snarare feministargument och inne i badhus försöker tvinga fram en sådan här förändring så blir det ju mest patetiskt. Antagligen är de ute efter uppmärksamhet av andra skäl.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-02 15:43:00
|
|
Leif-Arne |
Har någon problem med att några töser badar utan överdel, är det inte töserna som är problemet, utan det finns inuti den som stör sig.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-12-02 16:08:00
|
|
Tage Sundin |
Jag har, sedan 1961, blivit kåt av att se en fast och snyggt formad byst. Detta är, om jag förstått saken rätt, inte längre PK politiskt korrekt. De kvinnliga brösten ska fortsättningsvis ha samma dignitet och upphetsningspotential som, säg, armbågar, knäskålar och hälar. Lycka till, får man väl säga!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-12-03 00:16:00
|
|
Sunny |
Det går långsamt att ändra ett mode som är en vana. Minns hur de skrek om Bikinin o titta bara på baddräkter för 100 år sedan?
Eller titta i Rinkeby simhall: vet inte om det är stoppat av hygeeniska skäl ännu men där badade invandrarkvinnor varje lördag i Hellånga svarta kjolar o långa ärmar.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-12-03 00:19:00
|
|
Sunny |
Jag badar alltid naken som de flesta i min familj.
Men inte i simhall.
Där kommer man så tätt inpå andra som kan känna sig obekväma.Killarna /männen får vara mera försiktiga på en välbesökt badplats tack vare skräcken för pedofiler.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-12-03 11:55:00
|
|
Jan E |
Fråga: Väcker bara kvinnobröst sexuell lust hos män? Svar: Ja. Fråga: Är det då så lämpligt att kvinnor springer omkring med bar överkropp? Svar: Nej. Fråga: Går det att få män att avdramatisera kvinnokroppen såtillvida att kvinnobröst i princip bara har en funktion som mjölkbehållare under den tid kvinnan har spädbarn och i övrigt inte är märkvärdigare än mansbröst? Svar: Nej. Fråga: Vill vi det? Svar: Nej! Frågeställningen i artikeln är därmed utredd.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-12-03 12:29:00
|
|
Biff |
Unga kvinnor?? Nej snarare gamla haggor som önsketänker om de tror att folk uppfattar deras kroppar som sexuella. Topless eller ej.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-12-03 16:32:00
|
|
badmax |
Jag tycker kvinnor ska gå topless i simhallar eftersom män får gå topless i simhallar. Punkt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-12-03 19:01:00
|
|
mintcar |
Jag ansluter mig gärna till de som hävdar att det är fånigt att bada med kläder. Däremot har jag svårt att se att det skulle kunna ta fäste med topless i simhallarna. Jag tycker i och för sig att kvinnor borde få blotta brösten när de så önskar, om de har en orsak eller inte. Jag har bara svårt att se motivet här.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-12-04 15:25:00
|
|
Mysan |
Detta påminner om confesin of a woman dokumentären om Jennifer fox.Kvinnas rätt att njuta av sexuaoliteten smat friheten att visa sig näck.tror ingen reagerar knappt i dag om någon är naken på tv elelr på stranden.ALla tittar bar bort.det intressant aär att nästan ingen diskuterar sex eller sin ekonomi med varandra. Trots aall sexupplagor på nät och tidningar.
|
| |