|
Inlägg #1: Postat: 2007-11-28 15:18:00
|
|
Yngve K |
Janne/ Jag känner igen mig i Din situation. Jag var hos kuratorn i dag och vi talade om min dåliga kondition för några år sedan.När jag gick i Slottsskogen passerades jag hela tiden av andra gående. Nu kunde jag promenera hela vägen från Mölndal utan att någon gick ifatt mig. Då orkade jag bara skriva en kort artikel, nu kan jag skriva två sidor och jag är snart 72 år.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-28 18:09:00
|
|
Sunny |
Bra att du skriver den här Janne! Vi har alla en tendens att leva senare.
Som barn vänatar vi på att bli Vuxen. Väl där väntar man på att bilda familj. Därefter tänker man att när barnen blir stora... O så går åren o en dag är man gammal o det är försent!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-29 12:18:00
|
|
steno |
Den enda sentens som håller är att leva fullt här och nu och uppskatta det man har.Morgondagen har nog av sin egen plåga. Så har jag också snappat något av bibelns budskap. Jag har haft några smällar i livet. Diskbrock vid arton, depression vid 50 och cancer vid 68 men mår bra idag och jobbar fortfarande. Finns skäl att känna tacksamhet. lev väl, Jan!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-12 11:02:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej janne.Efter att ha letat efter en passande artikel eller dikt,som hör ihop lite med det jag vill säga.Då hittade jag din artikel..
JAG vill ge en STOR VARM ELOGE till Inger Efraimsson.Som modigt stått upp/visat och tagit ställning,för det hon tycker är fel.Det sprider ljus/glädje inombords och ger hopp.
|
| |