Saker du inte visste...

Den här tråden diskuterar artikeln Saker du inte visste....
Inlägg #1: Postat: 2007-11-22 04:47:00
Inger-Sofia
God morgon Michael och Alla NI andra.Har läst med stort intresse,det du skrivit.Innana om henne har jag läst och några och lite till. Att sann religion står att hitta inristat i kärlekens namn.Om/på det tror jag.för utan kärlek,förgör vi världen Oss själva.I vår längtan,strävan,letande efter den,Vars fullständiga namn,vi inte känner till.Vi vet inte var vi skall leta.Hitta den. Av/i armod,torka och tomhet Letar vi på fel ställen.Utanför oss själva.f/
Inlägg #2: Postat: 2007-11-22 09:08:00
Sunny
Michael: en intressant artikel. Tro mig eller inte: Jag visste redan det mesta jag oxå.45 år med en religionskännare har satt sina spår!
Inlägg #3: Postat: 2007-11-22 10:46:00
Mine
Dom Onda och dom Goda.Så beter sig en Ond människa och så beter sig en god människa.Konsten i att Leva och att fostras till goda kärleksfulla Världsmedborgare till samarbete.glädje ,lycka,frid och harmonie.
Inlägg #4: Postat: 2009-12-03 21:18:00
Robert Huselius
Enligt min etymologiska ordlista kommer "amen" från hebreiskan och betyder "visserligen", "ske alltså". Att det långt tidigare, och i ett helt annat land, dyrkats en gud som hette ungefär likadant, har väl ingenting med något att göra? Och att ordet "kyrka" kommer från en gammal felöversättning -- jaha, intressant, men vad spelar det för roll? Vad beträffar Budda, predikade väl han den gyllene medelvägen, d.v.s. varken självspäkelse eller omåttlig lyx, vilket han kommit fram till genom att pröva bägge ytterligheterna och finna att ingen av dem var särskilt meningsfull.
Laddar...