Putin och hans värld

Den här tråden diskuterar artikeln Putin och hans värld.
Inlägg #1: Postat: 2007-11-10 20:46:00
Yngve K
Herald Tribune den 9 nov. 2007 Rubrik:" Dissent and satire still alive in Russia."Sophia Kishkovsky:" But whether satire or serious criticism has any effect - beyond perhaps keeping malcontent a little happier - is not clear."
Inlägg #2: Postat: 2007-11-10 20:51:00
Janne B
Yngve/ Jag gav dig en femma direkt för jag anser att det är ytterst angeläget att följa Rysslands och Putins utveckling i nuläget. Du har de rätta bakgrundskunskaperna för att skriva i ämnet. Jag har bara snabbläst nu och har inte ork med kritisk granskning i kväll. Men jag läser i morgon också....
Inlägg #3: Postat: 2007-11-10 21:03:00
Lars Nilsson
Någon som blir förvånad när övervintrade gamla kommunister hyllar bristen på demokrati, mänskliga rättigheter och mördandet av journalister i Ryssland?
Inlägg #4: Postat: 2007-11-11 22:54:00
Lars Nilsson
I sin blogg och under rubriken "Stalin räddade världen...." skriver YK följande "Jag tror att historien kommer att frikänna kommunismen och kommer att betrakta den som en i det stora hela positiv kraft när det gäller att utveckla ett mänskligt samhälle. Det är de länder som kommunisterna har regerat eller regerar som har den högsta tillväxten i världen". Solklart med andra ord var YG står i kampen mellan demokrati och diktatur.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-21 09:25:00
Inger-Sofia
Hej Yngve Och TACK!
Skickar oxså dig en kram..och Er andra.Har åkt på ett bakslag.Så jag simmar lugnt ett tag.Orden har flytt mig..svikit.lämnat skeppet,nu när jag skulle behövt att dom var alert och ställde upp för mig..Men dom brukar komma krypandes tillbaka,när kroppen fått vila ett tag.. men läser gör jag det ni skriver och lagrar det jag ser.
Laddar...