Dum - dummare - dummast?

Den här tråden diskuterar artikeln Dum - dummare - dummast?.
Inlägg #1: Postat: 2007-11-05 16:56:00
CMO
Senaste nytt från Absurdistan :-
Inlägg #2: Postat: 2007-11-05 17:47:00
Janne B
Sådana här berättelser. oftast helt sanna, har jag hört i över tio år. Helt obegripligt att vi inte har ett svenskt fokligt uppror mot detta.
Lyssna därtill på den sista månadens rpporter om att nästan varenda Irakflykting åker hit....DETTA VAR SKÄL NOG ATT BYTA REGERING NÄR FÅR VI SE LITE HANDLING VI SKA HA HUMANITÄR FLYKTINGPOLITIK MEN INTE IDIOTISK
Inlägg #3: Postat: 2007-11-05 20:13:00
Leif-Arne
Förstår inte problemet med legget. Själv betalar jag alltid med mitt amex på sýstemet enär detta saknar pin kod, och därför blir jag tvungen att visa legg. Jag känner mig så upprymd av att bli omedd visa legg av kassörskan på bolaget.
Inlägg #4: Postat: 2007-11-05 20:19:00
Leif-Arne
Om Somalier. Om det är svensk politik som är orsak, har sagda politik samma verkan på olika invadrargrupper, gäller samma förhållande kineser, perser och vitryssar t.ex. Om så inte, kan man då utgå från att orsakverkansambandet är något mer komplicerat än vad herr Nilsson vill påskina.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-05 20:24:00
Leif-Arne
Består invandringen av somalier till USA av asylflyktingar eller kommer de via "green card". vad har isf detta för inplikationer på vederörandes integration.
Inlägg #6: Postat: 2007-11-05 20:27:00
Leif-Arne
Rent hypotetiskt kunde man ha haft helt öppna gränser, detta under förutsättning att ingen nyinflyttad omedelbart kunde göra anspråk på trygghetssystemen, utan dessa organsierades i försäkringslösningar individen fick kvalificera sig till av egen kraft.
Inlägg #7: Postat: 2007-11-05 21:58:00
Jocke S
Ack ja, alla länder har sina konstigheter, men blott Sverige svenska konstigheter har. Jag kan nog instämma. Arbetsmiljöverket har jag själv haft kontakt med, med skiftande resultat. De skall avhandla allt från otillräcklig säkerhet i skolan slöjd- och gymsal t.ex till rån av värdetransporter med sprängning av bilen. Gissa vilka områden som får stryka på foten!
Inlägg #8: Postat: 2007-11-07 20:54:00
Beckisbarnet
Men om det är så att ICA infört regeln att alla skall avkrävas legitimation när dom köper lättöl och folköl oavsett om personen är 100år gammal med hänsvisning till att detta skall hindra minderåriga att köpa ut alkohol, ja då måste ju ICA vara fullständigt utvecklingsstörda! Tror verkligen ICA att en man på över sjuttio år är under 18 eller???, det verkar ju helt infantilt. Mycket idioti skall man höra innan öronen trillar av, detta tog priset för min del iaf det här året- *suck *
Laddar...