Toleransen med våld i samhället är för hög

Den här tråden diskuterar artikeln Toleransen med våld i samhället är för hög.
Inlägg #1: Postat: 2007-10-31 16:51:00
Jocke S
Jytte Guteland. Sent skall syndaren vakna. Jag måste ärligen uppmana dig: Vänd dig till ditt moderparti. I ett antal år så har detta endast brytt sig om en enda form av våld. Det som har kallats "Mäns våld mot kvinnor".
Inlägg #2: Postat: 2007-10-31 17:50:00
Åke Berntsson
Jytte du skrev att "Våldet kommer alltid att vara en spegel av hur samhället och omvärlden mår."
Detta kan inte vara sant, det är precis tvärtom, samhället är en spegel av våldets tillåtna utbredning. Det är avsaknaden av denna insikt som gör att politiker inte kommer tillrätta med problemet. Att avskaffa våldet ur samhället, är en av de enklaste åtgärder en politiker kan ta itu med.
Inlägg #3: Postat: 2007-11-01 02:06:00
angus
Du har med denna artikel redan börjat förmedla framtidstro tycker jag, hoppas att du blir den friska fläkt som du verkar vara och tack för en bra artikel.
Inlägg #4: Postat: 2007-11-01 05:02:00
Inger-Sofia
God morgon
Dina ord, om att satsa på barn och ungdomar,ljuder av hoppfulla toner,som ger framtidstro,även för mig som är äldre,som börjat ge upp,om att politiker någonsin skall vilja,börja förstå,att det är där vi måste börja,ta ansvar, för att ge oss alla-en framtidstro.Barn och ungdomar är ju vår framtid.Tycker inte det är tolerans-utan handlingsförlamning.Hoppas,att de mumifierade uvarna, inte får dig att sluta *andas av/i den *syrebrist,som råder, inom politiken/ i Riksdagshuset.k.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-01 09:13:00
robbe74
ja och vet ni varför det ökar? Jo pga invandringen. Kalla mig rasist ni som vill med fakta kvarstår utan alla ghetton och folk utan förhoppningar om en framtid hade våldet varit väsentligt mindre
Inlägg #6: Postat: 2007-11-04 15:16:00
Patrick G
101 röster och bara en poäng av fem? Kan inte varit annat än förföljelse. Resonomanget stämmer helt med mina erfarenheter från skolor i Fisksätra, Hallunda, Skärholmen och Södermalm. Slappaste attityden finns faktiskt på Söder, där föräldrar verkar ha helt omöjligt att se att deras söner gillar kicken de får från att slåss.
Laddar...