Inlägg #1: Postat: 2007-10-29 18:59:00
|
Lars Nilsson |
Matarlinje ja. Anser Du att linjen Hamburg - Stockholm är en matarlinje? Och varför kör man med jet i andra länder med motsvarande avstånd?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-29 19:15:00
|
Leif-Arne |
1 Nej, men en sådan linje har väl fler operatörer. Åkte propopeller med ett tyskt bolag mellan Kastrup och Tegel för inte så länge sedan. Det är kanske gränsfall till matarlinje.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-30 09:05:00
|
Janne B |
Så länge jag kan minnas så har SAS ansetts vara konkursmässigt. Jan Carlsson ryckte in ett tag o räddade företaget. Sedan skulle allt gå åt skogen igen - men det gjorde det inte .
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-30 17:32:00
|
steno |
Såvitt jag förstår så är Tegel en flygplats som inte tillåter större plan så dit åker man med mindre plan sk matarplan. Vi åkte Dash den dagen de åter togs i trafik. Bekväma med stort utrymme för benen. Några dagar senare blev det en ny olycka...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-30 17:34:00
|
steno |
SAS är en egendomlig konstruktion och bör omorganiseras till nationella bolag eller säljas eller läggas ned
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-30 17:48:00
|
Janne B |
4/ Steno.Du kanske stack ut benen lite för långt så att....ja jag bara undrade!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-30 17:52:00
|
Janne B |
Jag är intresserad av populärteknik eller vad vi ska kalla det. Det aktuella planet är ett turbo-prop så vitt jag kan se. I princip en reamotor driver propellern, inte en kolvmotor. De anses väldigt driftsäkra av flera skäl. Bland annat kan inte fåglar flyga in i de stora luftintagen fram som på en renodlat jet eller reamotor./Så Far&Flyg.
|
|