SAS - på väg mot konkurs

Inlägg #1: Postat: 2007-10-29 18:59:00
Lars Nilsson
Matarlinje ja. Anser Du att linjen Hamburg - Stockholm är en matarlinje? Och varför kör man med jet i andra länder med motsvarande avstånd?
Inlägg #2: Postat: 2007-10-29 19:15:00
Leif-Arne
1 Nej, men en sådan linje har väl fler operatörer. Åkte propopeller med ett tyskt bolag mellan Kastrup och Tegel för inte så länge sedan. Det är kanske gränsfall till matarlinje.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-30 09:05:00
Janne B
Så länge jag kan minnas så har SAS ansetts vara konkursmässigt. Jan Carlsson ryckte in ett tag o räddade företaget. Sedan skulle allt gå åt skogen igen - men det gjorde det inte .
Inlägg #4: Postat: 2007-10-30 17:32:00
steno
Såvitt jag förstår så är Tegel en flygplats som inte tillåter större plan så dit åker man med mindre plan sk matarplan. Vi åkte Dash den dagen de åter togs i trafik. Bekväma med stort utrymme för benen. Några dagar senare blev det en ny olycka...
Inlägg #5: Postat: 2007-10-30 17:34:00
steno
SAS är en egendomlig konstruktion och bör omorganiseras till nationella bolag eller säljas eller läggas ned
Inlägg #6: Postat: 2007-10-30 17:48:00
Janne B
4/ Steno.Du kanske stack ut benen lite för långt så att....ja jag bara undrade!
Inlägg #7: Postat: 2007-10-30 17:52:00
Janne B
Jag är intresserad av populärteknik eller vad vi ska kalla det. Det aktuella planet är ett turbo-prop så vitt jag kan se. I princip en reamotor driver propellern, inte en kolvmotor. De anses väldigt driftsäkra av flera skäl. Bland annat kan inte fåglar flyga in i de stora luftintagen fram som på en renodlat jet eller reamotor./Så Far&Flyg.
Laddar...