Al Gore är en cynisk lögnare

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2007-10-24 17:12:00
CMO
19/ Läst men ej förstått. Två fel gör iofs inte ett rätt.
Inlägg #22: Postat: 2007-10-24 17:17:00
CMO
Glaciärerna växte fram till 1850 ungefär då lilla istiden slutade och vi kom in i en period av uppvämning som ännu pågår. Ur AGW synpunkt är glaciärer enbart intressanta som symptom på ökad temperatur och vi är ju överens om att temperaturen stigit medan hastigheten och orsaken återstår att dryfta.
Inlägg #23: Postat: 2007-10-24 17:18:00
Jocke S
Vi kör lite isbjörnar CMO. Du gav en länk som visade att de inte var hotade. SVT. Jag gav en länks om visade tvärtom, från ett amerikanskt naturvetenskaplig institut glömt namnet. Vem litar du på? Egentligen?
Inlägg #24: Postat: 2007-10-24 17:27:00
Jocke S
Forts 20. Apropå religion, igen. Hur var det nu f-n läste Bibeln? Han plockade väl antagligen ut de små detaljer som kunde anpassas till hans syften! Är det verkligen vetenskap PS, att plocka ut enskilda detaljer som bevis? Den största glaciären på Europas fastland? Som bildades ca 500 f.Kr. Och sedan negligera det stora antal av andra glaciärer i Alperna och i Norden som smält? Är detta verkligen vetenskaplig metodik?
Inlägg #25: Postat: 2007-10-24 17:35:00
Jocke S
Och de har smält snabbt, många och senaste två decennierna enligt länken ovan. ÄVEN många norska. Tvärtemot vad du påstår PS!
Inlägg #26: Postat: 2007-10-24 17:37:00
CMO
23/ Din länk visade inte "tvärtom". Det var bara olika uppskattningar av hur mycket stammen befarades minska. Ingen av dem var väl i närheten av Al Gores skräckscenario?
Inlägg #27: Postat: 2007-10-24 17:48:00
Jan E
Gore och IPCC fick priset för att de förtjänstfullt varnar för allvarliga följder om vi inte gör något åt utsläppen. Men det är klart, är man inte det minsta orolig så kan man ju kalla det ”skräckscenario”.
Inlägg #28: Postat: 2007-10-24 17:50:00
Jan E
Singer, Lindzen, Bell och andra runt SEPP ägnar sig enbart åt att förneka människans påverkan och vill att vi ska strunta i alla åtgärder. Varför ska man ha pris för en sån inställning? De intar ju inte ens en anständig försiktig hållning; de bara vet att åtgärder är onödiga. Är en sån hållning värd uppskattning?
Inlägg #29: Postat: 2007-10-24 17:51:00
Jan E
Som lekman litar jag också mer på vår IPCC-representant, professorn i dynamisk meteorologi Erland Källén än på “The Godfather of Global Warming Denial” Singer, vars institut SEPP konstaterats ha en mycket tveksam finansiering, t ex stora summor från olje- och tobaksbolag - något som Singer dessutom förnekat. Artikelförf säger att ”IPCC är en politisk organisation - inte en vetenskaplig”. Jaha, och vad är då SEPP?
Inlägg #30: Postat: 2007-10-24 18:10:00
CMO
Vem är inte orolig? Jag är orolig för GW jag är också orolig för förhastade slutsatser och felaktiga prioriteringar. Om man, som Gore gör, varnar för följder av GW som inte har något stöd i mainstream forskning så är det per definition skräckscenarier.
Inlägg #31: Postat: 2007-10-24 18:30:00
Jocke S
Länk: omvarldsbilder.se
Antarktis smälter alltså. Det var tidigare ett isberg, som väl inte är så vanliga som de Grönländska? stort som Blekinge som slet sig loss och flöt omkring. Men här förnekar Peter Sillbs varför? både att flera norska glaciärer smälter samt att Antarktis smälter. Kan man lita på din inställning ens om temperaturhöjningen PS?
Inlägg #32: Postat: 2007-10-24 18:31:00
Jocke S
Har för mig det var "stort som Blekinge". Men inte som Småland trots allt....
Inlägg #33: Postat: 2007-10-24 19:10:00
CMO
31/ Istäcket i antarktis slog nytt rekord i utbredning 2007. Det är medelvärdet som är intressant inte enskilda "isbitar" som lossnar. Länk: arctic.atmos.uiuc.edu
Inlägg #34: Postat: 2007-10-24 19:28:00
Jocke S
Just så CMO. Det var precis vad jag påpekade för Ps angående de norska glaciärerna i stort. Och om du läser min länk, som är lite utförligare än ditt mycket otydliga diagram, så ser du trenden. Sedan 40-talet har medeltemperaturen stigit med 0,5 grader per decennium därnere. Det är ett det viktigaste medelvärdeT
Hur förklarar man då ditt diagram? Ja inte vet jag, en tillfällig återhämtning kanske, sådana brukar ju ske i de flesta sammanhang.
Inlägg #35: Postat: 2007-10-24 21:02:00
CMO
31&34/ Din "utförliga" källa "glömmer" att tala om att uppvärmningen i Antarktis är begränsad till en liten del av kontinenten Antarctic peninsula som helhet har Antarktis blivit kallare. Länk: unis.no
Inlägg #36: Postat: 2007-10-24 21:09:00
CMO
Jocke hur kommer det sig att din källa luras på det viset? Inkompetens eller illvilja?
Inlägg #37: Postat: 2007-10-24 22:53:00
Jocke S
Jo men det står på flera ställen att det mest är halvön som har drabbats. Men flertalet länkar, en del från amerikanska undersökningar, visar ju att temperaturen ökar, globalt och på polerna. Och att isarna smälter där och på ett stort antal glaciärer!
Inlägg #38: Postat: 2007-10-24 22:54:00
Jocke S
Har ingen aningen om varför den här norska undersökningen skulle vara mer vederhäftig än andra som säger tvärtom, för att du har hittat den? Och skulle andra därför vara "inkompetenta och illvilliga". Inkl USA-forskare? Du nämner ju f.ö. själv temperaturhöjning, och möjlig antropogen växhuseffekt.
Inlägg #39: Postat: 2007-10-24 23:01:00
Jocke S
Både norrmän och Kanadensare räknar ju med att NÖ och NVpassagerna snart blir en realitet.
Men vi får grunna vidare CMO!
Det är alltid bäst att vara förberedd. Och inte lägga alla äggen i en korg: Utelutande ett militärt försvar. Eller en ständigt ökad tillväxt i kvantitet till låg totalkvalite. Förgiftning och resursslöseri
Inlägg #40: Postat: 2007-10-25 00:08:00
Uno Hansson
15/ Vad är nu detta för trams PStilbs? Du vet mycket väl det är som Leif-Arne menar i inlägg 14! Att Du publicerar dig på sourze verkar enbart vara för att väcka uppmärksamhet för de konspirationsteorier som Du och dina gelikar verkar vara besatta av! Eller att Ni känner Er förfördelade av vad era meningsmotståndare anser!
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...