Himmelskt ryck

Inlägg #1: Postat: 2007-10-22 18:03:00
Henrik F
Ja, och då märker man vad som hela tiden är, och att det varandet är som det är, varken suverän eller helt åt pipan, och kan vila lite i det.
Gradvis släpper nog identifikationen med dessa röster, och övergår i känslan av detta varande som alltid är, för det är ju alltid skönare att vara den man är, kanske lite ledsam och kär, lite enklare här, sisådär...
Inlägg #2: Postat: 2007-10-22 19:35:00
myrboa
I dag kom lantbrevbäraren med boken jag beställt. "Vad vet vi-egentligen!?" Hittade dessa ord "Varenda cell i vår kropp spionerar på våra tankar." Ett till... " Det verkar som om mystikernas visdom i århundraden har förutsagt det som neurologin nu påvisar som sant. Ett fullständigt enhetligt väsen, ett själv som sammansmälter med allting annat, sinne och materia är samma sak." Andrew Newberg Vilken spännande läsning jag har framför mig i kväll. .
Inlägg #3: Postat: 2007-10-22 20:33:00
Janne B
Två ggr i dag har det varit olika föredrag i Sv Radio om vår hjärna och dess minne. De äldres minne är som en dagbok som skrivits från barndomen. Det som skrevs in först sitter bäst. Därför kan jag o många andra äldre massor av psalmer och andra verser nästan utantill "Tre små troll sutto i ett såll"
Inlägg #4: Postat: 2007-10-22 20:36:00
Janne B
De senast skrivna bladen verkar flyga i väg fortast - vad gjorde jag förra veckan. Snälla fråga inte mig eller din morfar!// Man talade om en man som hette Cevin som hade 7 sekunders minne efter en hjärnskada. Men han kunde spela piano och leda en orkester för det hade han gjort hela sin ungdomstid. " DU MÄRKLIGA mänskliga hjärna".
Inlägg #5: Postat: 2007-10-22 21:31:00
Sunny
3 Å vad rätt du har! De dikter jag o Den Käre läste högt för varandra när jag var 17 -19 år mins jag hur tydligt som helst:Men vad läste jag i förra veckan????
Inlägg #6: Postat: 2007-10-22 23:27:00
Janne B
Min sista tid i Umeå träffade jag en 50 årig kvinna som grät så mycket över att hon inte hade något att ge sina barn.....Men så berättade hon att hon läst kanske 100 böcker för dem, spelat massor av klassisk musik, sjungit barnvisor på tre språk osv. I SÅ FALL HAR DU GETT DINA BARN ALLT SA JAG. Sluta gråta och sov i frid. Efter tio år ringde hon mig en kväll,,,minns du vad du sa....
Laddar...