Inlägg #1: Postat: 2001-09-21 13:12:00
|
Attila Toth |
Jag vet inte vad du vill säga med din artikel, förutom att vädra en allmänt fientlig inställning till USA. Att USA agerar imperialistiskt är en följd av att det är ett imperium, det krävs av dem. Om de inte agerar ex.Rwuanda så är det dåligt om de väljer att agera så är det också dåligt ex. Jugoslavien. Kraven är många. Det är klart att USA ska straffa terroristerna, om oskyldiga dör är det bin Ladens fel inte USAs, på samma sätt som det var Saddams fel att det dog oskyldiga i Gulfkriget...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-09-21 14:39:00
|
zico |
du tar upp några bra poäng... collateral damage... avhumanisering... CNN effekten... men glöm inte att bush den äldre förlorade valet efter gulfkriget till clinton...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-09-22 18:42:00
|
Ola |
Om jag ska vara ärlig brukar jag inte besvara "idioters" ställningstagande........ Jag ställer en enda fråga: Vad vet du om historia? Läs på innan du uttalar dig, okey?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-09 15:14:00
|
Stefan Holmqvist |
"Resultaten från Gulfkriget gör ändå Bush den yngre sugen på att upprepa pappas bravader". Vet du att det är det som drivrer hans aktioner. Att nå upp till Pappas nivåer?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-09 15:15:00
|
Bertram |
Tror du på fullaste allvar att Bush, Blair m.fl. VILL ha ihjäl Afghaner!? Att gör det av ren äregirighet och skiter fullständigt i de som dör?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-09 15:19:00
|
Stefan Igen |
"Krig har alltså för USA blivit likställt med stora ekonomiska och politiska framsteg." Om jag inte mins fel så var det notan från kriget som betvingade den globala ekonomin från lite låg konjk. till en djävla låg.konjk. Vad är den ekonomiska vinningen i krig för USAs del?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-10-10 10:25:00
|
Juanita Zanetti |
Men jag vill inte ha några vidriga terrorister på vår jord, de är onda, mycket onda. Hur ska man få bort alla skäggiga galningar som gör det så besvärligt för så många muslimer i mellanöstern? Går det att ignorera de? Jag tycker inte det och jag tror inte att terrorister och talibaner är de som förhandlar om problem. Tror du det?
|
|