|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-09 10:38:00
|
|
Inger-Sofia |
: ***** BRA.Säger en dumbom, till en annan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-09 10:44:00
|
|
Janne B |
Här har samhället kostat på dig en massa dyrbar utbildningf och du har ännu inte hajat att livets mål och mening är att producera så mycket som möjligt, så att du ska kunna konsumera så mycket som möjligt. Dina sammanlagda skatter är måttet på hur du lyckats. Hur stort är ditt bidrag til BNP bästa tänkare.För mig blir det allt mer minus, suck ;-.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-09 11:00:00
|
|
Joakim Steneberg |
Så här skrev jag angående helnykterism: "...behovet av berusning. Och den värsta av dessa kan nog vara girigheten, tror jag. Men den berusar vi oss själva och lockar varandra, och den är dessutom tämligen legitim." Det var nog också oförståeligt. Liksom tankar om en helhetssyn som det talas om i en annan länk här, om huliganer.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-09 13:07:00
|
|
Janne B |
David, du är varken galen eller dum, du kan mycket och har hunnit långt i dina tankebanor. Din artikel ligger mkt nära flera artiklar som skrivits här senaste tiden. Jag vet inte om du är regelbunden läsare här. Jag är nästan manisk...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-09 13:44:00
|
|
myrboa |
David! Tack! Stort varmt tack för din hel-härliga artikel. Anna-lena
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-09 21:18:00
|
|
spitfire |
Du är inte ett dugg flummig, du är underbar och inspirerande. Du har precis den form av tänkande som kan förbättra jordens, människornas och djurens vilkor.
Förstörelsen av sjävet är enhetens begynnelse!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-09 22:57:00
|
|
Uno Hansson |
En procents minskning av konsumtionen innebär ju att 25 000 blir arbetslösa. För att de 200 000 som nu är arbetslösa skall få jobb så måste var och en av oss - inkl. offentligsrktorn som gör upphandlingar för över 400 miljarder/år - öka konsumtionen med 8 . Samtidigt som det finns risk för förödande klimatförändringar om inte tillverkningen och transporterna av nya produkter tvärs över kontinenterna minskar dramatiskt...
|
| |