In i fängelse med dem bara!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2007-10-08 13:27:00
Elina
Ungdomsbrottslighet har ju varit på tapeten här i flera omgångar. Sist ropades det om samlad insats/skrivelse till regeringen. Var det någon annan som skrev till Ask? Jag gjorde det och fick ett svar om åtgärder på väg.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-08 13:27:00
Elina
Nu ska jag läsa din Jannes om Bibel.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-08 13:30:00
Janne B
Tag dig tid och ha en fundersam stund! jag har sänt din artikel til fyra kompisar plus dottern E,
Inlägg #4: Postat: 2007-10-08 13:40:00
Elina
Du är för gullig! De två nästa jag skrev en personundersökning för hade fixat jobb och kontaktperson innan jag ens hann träffa dem. Ryktet gick om fängelsedomen. Men varför tappar skolan bort elever i klass 6? Det är en bra fråga.
Inlägg #5: Postat: 2007-10-08 13:54:00
Inger-Sofia
Elina.Du skriver om svåra saker,med mänsklig värme och insikt.Och avslutningsorden genljuder "något måste hända..."
Förhoppningsvis,har några med inflytande och makt oxså läst din artikel och begrunat dess inehåll."något... får sin indentitet,genom att göra andra illa.
Inlägg #6: Postat: 2007-10-13 17:55:00
Mats TCM
Jag kan tänka mig att det säkert finns en negativt verkande "kvantitetseffekt". I fattigt överbefolkade länder kan nog både samhällsnyttovärdet och människovärdet t.o.m anta negativa värden. Där vill man helt enkelt bli av med folk.
Inlägg #7: Postat: 2007-10-13 17:57:00
Mats TCM
I fattiga familjer kan jag tänka mig att om man har många barn kan nog affektionsvärdet för varje barn vara betydligt mindre än om de endast hade ett barn osv, samtidigt som pojkar troligtvis får ett högre värde än flickor.
Inlägg #8: Postat: 2007-10-13 17:58:00
Mats TCM
Därför menar jag är "alla människors lika värde" i praktiken omöjligt att uppfylla. Själv är jag mindre värd en en levrad blodklump i en rondskål.
Inlägg #9: Postat: 2007-10-13 18:58:00
Mats TCM
Det pratas mycket om hemlöshet idag! Jag läste att Socialstyrelsen, fasciststyrelsen, hade avgivit en rapport om det. Jag fattar inte varför räkhjärnorna på fasciststyrelsen inte fattar att det måste byggas fler bostäder åt vanligt folk för att få bukt med problemet. Sedan får ägghuvudena på soc.styrelsen bräka så mycket de vill om att missbruket skall minska.
Inlägg #10: Postat: 2007-10-13 19:00:00
Mats TCM
Jag har tidgare lämnat en psykiatrisk diagnos på den genomsnittligt anställda på soc.styrelsen. Den var klockren och helt korrekt! Räk och ägghuvudena på soc.styrelsen kanske borde kliva ur sina stora och flotta kontor vid Thorildsplan och möta verkligheten för en gångsskull istället för att porrsurfa på arbetstid.
Inlägg #11: Postat: 2007-10-13 19:10:00
Janne B
Mats/ Du har inga meriter på att ställa diagnoser på någon. Framförallt inte på folk du inte träffat. Du bara slänger oförskämda omdömen omkring dig....Fegt och dumt. /JAN
Inlägg #12: Postat: 2007-10-13 19:13:00
Mats TCM
11 Jag har läst att ett problem med anställda är att många av dem själva är missbruksberoende. Jag pratade själv med soc.styrelsen i fredags och de bekräftade detta för mig. För övrigt så är psykiatrin ingen vetenskap, alltså behöver man inga "meriter" på det området för att ställa diagnoser. Mvh Mats TCM
Inlägg #13: Postat: 2007-10-13 19:25:00
Mats TCM
11 Men det är ju det jag säger! Som varande jävla idiot och förståndshandikappad har jag väl rätt att säga vad jag tycker! Jag är dum i huvudet! Jag är en idiot, men jag får väl ändå uttrycka min åsikt även om jag inte har "meriter"? Mvh Mats TCM
Inlägg #14: Postat: 2007-10-13 19:59:00
Janne B
Det finns inget som tyder på att du är förståndshandikappad för sådana skriver inte på ditt sätt. Idiot betydde förr helt okunnig obildbar. DU kan mycket - går på högskola med mera. / Du låtsas på något vis att du är handikappad och detta ger dig rätten att vara elak och oförskämd. Men så är inte livet. Vi är flera här som kan bevisa att vi är både sjuka och handikappad. Men vi är inte otrevliga för det. Vi är rädda om varandra!
Inlägg #15: Postat: 2007-10-13 20:11:00
Janne B
Du håller på med ett spel som inte för någonstans.Din enda väg framåt är att du börjar bli snäll och hjälpsam mot dina medmänniskor./ Kritik mot myndigheter är nödvändigt men inte på det sättet!
Inlägg #16: Postat: 2007-10-13 22:51:00
Elina
Mats: i någon kommentar tidigare /vart, minns ej sa jag att jag trodde du var begåvad. Nu måste jag tvivla på det ordentligt. Förstår inte vad du käftar här.
Inlägg #17: Postat: 2007-10-14 16:47:00
Mats TCM
16 Hej Elina! Jag tycker att vi skall vara snälla och rara mot varandra härinne! Med vänlig hälsning Mats TCM
Inlägg #18: Postat: 2007-10-14 16:49:00
Mats TCM
16 Som marxist är jag anti - auktoritär. Alltså kritiserar jag myndigheter, däribland soc.styrelsen så mycket jag vill! Men som jag sade så skall vi vara rädda om varandra! Bästa hälsningar Mats TCM
Inlägg #19: Postat: 2007-10-14 16:51:00
Mats TCM
Att vara anti - auktoritär som mig innebär faktiskt ett sunt tänkande. Jag tycker det är alldeles utmärkt att soc.styrelsen har en "granskande" funktion av hälso - sjukvården och något sorts övergripande juridiskt ansvar, men vem granskar soc.styrelsen?
Inlägg #20: Postat: 2007-10-14 16:58:00
Mats TCM
Jag har själv i princip varit hemlös så jag tar mig friheten att uttala mig i den frågan! Socialstyrelsen börjar i fel ända! Det klart att någon kan bli beroende av droger om man lever på gatan, fattas bara annat. Hälsningar Mats TCM
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...