|
Inlägg #21: Postat: 2007-10-14 17:06:00
|
|
Mats TCM |
Jag är marxist och i marxismens innersta väsen ligger alltid en sorts kritik mot "överheten". I denna "överhet" ingår myndigheter som ofta slår på den som redan ligger. Jag har alltid sagt att kvinnor borde vara marxister då kvinnor systematiskt missgynnas av våra myndigheter som ofta har manliga chefer och en manlig struktur till sin uppbyggnad och ett manligt sätt att verka. För att bryta detta borde fler kvinnor bli marxister.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2007-10-14 17:09:00
|
|
Mats TCM |
Marx drev ju tesen om att någon som sitter på makt aldrig frivilligt avsäger sig makten. Detta stämmer på pricken! Jag menar att det är lite "fult" att kritisera myndigheter i dagens Sverige. Då ses man som antingen en "terrorist" eller någon sorts skum typ som inte har rent mjöl i påsen! Jag är alltid på min vakt när jag har kontakt med myndigheter, ty jag är inte alls säker på att dem vill mig väl!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2007-10-14 17:26:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej Mats TCM.det är inte lätt,att alltid ,uttrycka sig rätt.Är känslorna heta,av ilskans element,då smattrar orden ut.lika snabbt ,som en kulspruta,skjuter.Men är det något vackert,snällt,en komplimang,vi vill ha sagt,ja då minsann,håller sig orden tysta,det vi då , innerst inne tycker.,är svårast att få fram.Bästa hälsningar till dig mats.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2007-10-14 18:18:00
|
|
Mats TCM |
Vi skall vara på vår vakt gentemot myndigheter! Allting som rör sig definieras ju numera som "terrorism" enligt våra myndigheter. Det skall bli intressant att se när vi marxister kommer att betraktas som "terrorister". I flera länder i världen så är ju marxismen redan klassificerad som "terrorism". T.ex Colombia, Turkiet, Polen och delvis också i länder som USA, Australien och Mexico.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2007-10-14 18:24:00
|
|
Elina |
Mats ,fortfarande begriper jag inte vad dina utlägg har att göra med min artikel om ungdomsbrottslighet.
Jag måste vara trög. Eller du öser bara vart som helst dina tankar oavsett sammanhang.
Jaha, då. MVH Elina
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2007-10-14 18:38:00
|
|
Mats TCM |
Läs gärna min artikel "Kan moral minska kriminalitet" så ser Du vad jag anser i frågan. Själv diskuterar jag ju lite kring mobiltelefonrånare på stan osv. Mvh Mats TCM
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2007-10-14 20:08:00
|
|
Mats TCM |
25 Jag tror man måste förstå att den typen av kriminalitet som skapas delvis bottnar i min "brottsbenägenhetsformel". Jag har mailat den till flera olika kriminologer och de håller alla med! Varför nämner ingen att det alltmer amerikaniserade samhället leder till denna typ av kriminalitet? Finns det någon koppling mellan det extrema våldsfilmsutbudet och denna kriminalitet? Leder sekulariseringen till denna normupplösning? Man måste ju gå till roten med problemet!
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2007-10-14 20:11:00
|
|
Mats TCM |
Är det så att vi vanliga "dödliga" har lämnat över gator, torg osv åt de kriminella elementen? Frågorna är många, ingen tycks ha svar! Borgerlig politik fungerar inte. Kan någon förklara varför kriminaliteten alltid ökar i Sverige och annorstädes när en borgerlig regim har makten? Finns det överhuvudtaget någon koppling mellan ökad kriminalitet och den massiva neddragningen av den offentliga sektorn?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2007-10-14 20:55:00
|
|
Janne B |
Massiva neddragningen? Sannolikt har denna sektor aldrig varit större och kostat mer. Vilken kommun har en mindre budget än förra året.
Statsbudgeten som lades fram helt nyss är den mindre än tidgare budgetar.?? Jag vet inte, men det är inte mitt intryck. Vem är bra på att läsa budgetar?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2007-10-14 22:02:00
|
|
Elina |
Massiv neddragning? Inte i min nu borgerliga kommun. Statsbudgeten Beror på hur man läser och vad man anser vara neddragning och vad är annan politik.
Kriminaliteten följer nog andra lagar än budget.
|
| |