Inlägg #41: Postat: 2007-09-29 15:36:00
|
Joakim Steneberg |
Jag reagerade på din belåtna beskrivning av dig själv kontra "konsumtionsmänniskor". Hade det varit någon annan hade jag antagligen inte reagerat, det är riktigt. Är jag orättvis? Ja kanske, Men "det man sår får man skörda" Unto! Du har nog en lång väg att vandra, längre än till stranden i Höllviken...
|
|
Inlägg #42: Postat: 2007-09-29 15:44:00
|
Joakim Steneberg |
forts 41 Det påminner om juryn i idol. Där dessa i tidigare program öser elakheter över ungdomar som inte är "fullfjädrade artister" problemet togs upp på bokmässan. Och sedan skall vi tittare och andra sitta och vara lyckliga eller rörda när de är så generösa mot den lilla kvarvarande och godkända eliten! Urrrk!
|
|
Inlägg #43: Postat: 2007-09-29 16:14:00
|
Unto S |
>41 Steneberg: ”Jag reagerade på din belåtna beskrivning av dig själv …” – ”Hade det varit någon annan hade jag antagligen inte reagerat …” – Kan det bero på att jag vid något tillfälle har reagerat mot din kvinnosyn och kallat dig antifeminist …?
|
|
Inlägg #44: Postat: 2007-09-29 16:38:00
|
Joakim Steneberg |
Det handlar som jag redan skrivit om hur du bemöter andra här, och om ditt självbelåtna moraliserande.
Du har ingen aning om vad jag har för "kvinnosyn". Jag kritiserar feminism som spårat ur, du applåderar densamma. Du har en minst sagt taskig manssyn. OCH kvinnosyn! Du stödjer kvinnor när de har fel.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2007-09-29 23:52:00
|
Joakim Steneberg |
40 Unto. "Kobra" äre en metafor, därför anföringstecken Men eftersom det var ett budskap till Janne B, så kanske jag skulle valt "när inte en huggorm till ditt bröst". Har för mig det är ett bibelcitat. Sedan kan man ju ändå undra över varför du skulle välja höjden på ribban?
|
|