Inlägg #21: Postat: 2007-09-28 17:00:00
|
Joakim Steneberg |
Ett par andra frågor.
1 Vad avgör om man är borgerlig kapitalist. Hur stor förmögenheten är? Hur man fått tag på den? Hur man använder den? Eller är detta helt godtyckligt, man avgör själv efter eget gottfinnande och privat moral hur man bedömer andra och sig själv? "Lojal proletär" eller "borgerlig konsument"?
3 Och hur värmer du upp huset? Skulle vara intessant att få ett svar på de frågorna Unto!
|
|
Inlägg #22: Postat: 2007-09-28 19:57:00
|
Joakim Steneberg |
Så var det bara Unto kvar. Jag har i övrigt intet mer att säga innan barnen tvingar på mig kvällens Idol. Kan man få ett svar, Unto? Jag är uppriktigt intresserad som "politiskt neutral"!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2007-09-28 23:26:00
|
Joakim Steneberg |
Hallå Unto!
Visst är det märkligt! När man ställer lite intressanta, nåja intrikata då, frågor till de politiskt självsäkert extrema. Så försvinner de bara ut i kulisserna, till höger och vänster! Man får inget svar! Fast det är ju en sorts svar det också...
Kan du ge mig ett svar på 20-21 Unto?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2007-09-29 13:07:00
|
Unto S |
>17 CMO. Rosengård är inte aktuellt. I slutet av 70-talet bodde vi på Lindängen i Malmö. Ett bostadsområde liknande Rosengård men något mindre. I grannhuset hittade man en ung tjej i badkaret, styckad och insvept i en svart sopsäck. – Jag kunde tänka mig att bo i ett torp någonstans i småländska skogarna. Tyska kan jag redan så det lär inte blir några kommunikationsproblem.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2007-09-29 13:09:00
|
Unto S |
forts. Eller varför inte Norrbotten och Tornedalen. Vad sägs om kvarteret Vittula i Pajala. Finska kan jag redan så det lär inte blir några kommunikationssvårigheter där heller. – Men, men eftersom jag älskar havet så får det nog bli Kuba i Karibiska havet. Nej, det går inte det heller, jag kan inte spanska. Om några år när amerikanerna har ockuperat Kuba så blir väl engelskan huvudspråk. Nej, det går inte det heller – jag har inte mycket över för imperialistspråket. Då får jag stanna här!
|
|
Inlägg #26: Postat: 2007-09-29 13:10:00
|
Unto S |
>21 Steneberg! ”Dumma frågor – dumma svar!” Du får inga dumma svar. Frågorna du ställde intresserar mig inte!
|
|
Inlägg #27: Postat: 2007-09-29 13:26:00
|
Joakim Steneberg |
26 Visst kan man belåtet sätta sig med sin flaska vin, och känna sig som en "Bror Duktig". Ja det har man väl rätt till, om man nu är en sådan? Men att samtidigt som du gör, utmåla andra som mer "konsumtionsmänniskor" än du själv eller din närmaste omgivning. Eller som "borgarpack" och alla andra invektiv du sprider omkring dig. Vad är det om inget annat människoförakt!
|
|
Inlägg #28: Postat: 2007-09-29 13:29:00
|
Joakim Steneberg |
Det dryper av moraliserande självbelåtenhet kring dina kommentarer! Och du lever inte själv, som du heller inte lyckats lära ut tydligen! Även du lever på de fattigas bekostnad eller hur?
Varför vågar du inte besvara mina enkla frågor?
Hur mycket energi använder du? Och hur mycket kodioxid släpper du ifrån dig? Unto?
|
|
Inlägg #29: Postat: 2007-09-29 13:40:00
|
Unto S |
>27 Steneberg. Invektiv får man väl använda om man är för yttrandefrihet. Du kanske har en annan mening? Jag menar, om yttrandefrihet …
|
|
Inlägg #30: Postat: 2007-09-29 13:45:00
|
Joakim Steneberg |
Personangrepp, eller oprovocerde förolämpningar, har det med yttrandefrihet att göra? Skrev du inte något om detta, om rondellhundar och stora näsor?
|
|
Inlägg #31: Postat: 2007-09-29 13:50:00
|
Unto S |
>28 Steneberg. Hur mycket energi? 6000-7000 kWh per år el från vattenkraft. Och braskaminen? Ingen koldioxid eftersom ved är förnyelsebar energi och som den har tagit upp under växttiden. Mängd koldioxid? Ja, det blir stort sett det jag andas ut från lungorna och kanske en prutt då och då när jag cyklar med min ”Svarte Oscar”.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2007-09-29 13:53:00
|
Joakim Steneberg |
Jag har ingen möjlighet, eller intresse av, att försöka förbuda dig eller andra att förolämpa kön, person eller religion. Det är väl på sätt och vis bra att man ser vad folk står för? Och det ger ju en själv möjlighet att använda sin egen yttrandfrihet. För att t.ex. påpeka det inkonsekventa i avsändarens egen ideologi!
|
|
Inlägg #33: Postat: 2007-09-29 14:02:00
|
Joakim Steneberg |
Se där, ett svar ändå, det var väl inte så dumt ändå? Eluppvärmning är inte länge optimalt, särskilt inte för en större villa, vilket är grundproblemet här. Planterar du tillräckligt med träd så betalar du igen koldioxidutsläppet. Och den som har en mindre lägenhet har kanske "rätt" att köra några mil om året? Men mina politiska ja rent av marxistiska! frågor då 21, är inte de ganska relevanta?
|
|
Inlägg #34: Postat: 2007-09-29 14:04:00
|
Unto S |
Nu jävlar Steneberg! Kom inte med osanning – jag har inte förolämpat någon för ”kön, person eller religion”. Med undantag med herrar som Michael Moore så utmärkt beskriver i sin bok ”Korkade vita män” – känner du någon samhörighet med dessa?
|
|
Inlägg #35: Postat: 2007-09-29 14:06:00
|
Unto S |
He-he!
|
|
Inlägg #36: Postat: 2007-09-29 14:13:00
|
Joakim Steneberg |
Du har förolämpat personer här på sourze! Och har fått indraget saker. Stöder du sinnesförvirrade kampsånger som "Gubbe, snubbe" så förolämpar du kön också. Även om få verkar bry sig i detta land om just den könsdisrimineringen.
Du kan väl fundera på mina politiska frågor till i kväll? Jag har av familjeksäl inte tid med debatterande just nu, inte heller med strandnära vindrinkande även om Mälaren ligger på promenadavstånd.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2007-09-29 14:41:00
|
Janne B |
Joakim, jag har ett vänskapligt råd. Ägna dig mer åt Mälaren än Skanör.Beröm Unto då han skriver bra begripliga saker. Men träta med med Unto är meninglöst, det har jag lärt mig på fyra år ca.Försök locka fram untos goda sidor, skit i de andra...
|
|
Inlägg #38: Postat: 2007-09-29 15:15:00
|
Joakim Steneberg |
Tack Janne, det är säkert ett vänskapligt råd, och vad jag väntade från dig. "Vänd andra sidan till."
Men jag säger: "Sluta att klappa kobran." För att tro att den skall bli snäll. Man ger den bara tillfälle att hugga än mer.
|
|
Inlägg #39: Postat: 2007-09-29 15:21:00
|
Unto S |
>37 Janne B. Vad fick dig att ”beskydda” Steneberg? Och vad fick dig att ”degradera” mig? Läs hela tråden en gång till och kolla vem som är ”busen” i dramat. – Inte så konstigt att jag ibland tvingas använda ord som ”borgarbracka” inskränkt småborgerlig person.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2007-09-29 15:35:00
|
Unto S |
>38. Steneberg. Det blir ett jävlans liv om man använder ordet ”borgarbracka” men att jämföra en människa med ”en kobra som hugger än mer” tycks vara ”mycket väl godkänt” i borgarbrackornas inskränkt småborgerlig person yttrandefrihetsvokabulär. Kan jämföras ”håna muslimer hur mycket som helst och få beröm” med ”att kritisera Israel och bli kallad antisemit”.
|
|