Inlägg #1: Postat: 2007-09-28 15:02:00
|
GunnarL |
Bra skrivet Magdalena! Egentligen borde det ju inte vara så, men det känns ännu bättre eftersom det är skrivet av en kvinna. Man kan inte undgå att reflektera över vilket torftigt liv de här ungdomarna lever!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-28 15:24:00
|
spitfire |
Jag tycker att du är tendensiös i din artikel. På sätt och vis gör du själv det du kritiserar. Genom din svartmålning av tjejen försöker du få henne att se misstänkt ut- du verkar vilja få oss att dömma henne istället.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-28 15:35:00
|
spitfire |
Sveriges våldtäktslagar är obalanserade: förövare har högre rättsäkerhet än offer.
Du säger själv att du blivit våldtagen och påstår sedan att vi lever i ett manshatande samhälle. Det låter som att du lever i förnekelse för att slippa se dig själv som offer. Men kom ihåg att man kan vara ett offer och samtidigt vara stark.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-28 17:30:00
|
Joakim Steneberg |
Jag tycker det är viktigt det du tar upp det här, grunderna. Vi har definitivt ett manshatande mansföraktande samhälle sedan att par decennier. Det vet man om man följt med i media, och politik ett tag. OCH. Man gör det INTE bättre för kvinnan som idag tydligen är den enda som räknas med på allvar med en sådan politik! När mannen som kön brutaliseras och marginalisera så här, slår det på sikt över även på kvinnan!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-28 17:32:00
|
peter_ |
Bra skrivet Magdalena. Plötsligt gäller inte fundamentala rättsprinciper längre. Jag undrar vad massmedia håller på med egentligen. Har de helt hängett sig åt feministpropaganda?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-28 17:47:00
|
CMO |
Hej och hå! Man blir inte "oskyldigförklarad" i rätten. Du eller jag har ingen som helst skyldighet att betrakta någon som oskyldig bara för att de inte dömts i rätten. Staten och rättsväsendet får däremot inte straffa någon om inte skulden är bevisad. Av det lilla jag vet om det aktuella fallet lutar jag åt att de är oskyldiga men det är bara min personliga subjektiva uppfattning
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-28 23:36:00
|
Jan E |
Lite sent påtänkt. Bilderna har varit ute sedan i våras och spridits hej vilt. Det går inte att förhindra i dagens IT-kommunikationssamhälle. För övrigt tyder det mesta på att de är skyldiga.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-29 14:29:00
|
kevbea |
När övergå sex till date rape? Killarna verka inte att har visat någon som helst respekt till tjejen. De är kanske oskyldig till våldtäkt i lagens mening, men deras beteende verka vara svinaktigt, det vet de själv därför vill de har skyddat identitet och vill flytta från stureplansträsket.
I BDSM kretsar har man stop ord. Tjejen kanske sa sluta, sluta, med "hingstarna" fortsatt ändå. Omoget och respektlös.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-29 14:59:00
|
Biff |
Skurken i det hela verkar vara advokaten Elisabeth Massi Fritz. Hon tycks vara med på ett hörn i varenda brottmål där en kvinna känt sig kränkt av en man. Hennes uttalanden i media som är ganska många syftar endast till att väcka hat mot de misstänkta och mot rätten om den friar dessa.
|
|