|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-28 09:59:00
|
|
Leif-Arne |
Kul krönika Janne. Ja det gäller väl att passa på med bilar så länge som det går. Den enda engelska bil jag ägt var en Landrover -64 som jag ägde i 14 dagar till dess jag insåg att diffarna var skrutt. Då lyckades jag sälja den vidare till en person som ägde både verktyg och kunnskap nog att åtgärda denna bil. Var absoluta antitesen till komfort egentligen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-28 10:02:00
|
|
Joakim Steneberg |
Mja, snygga bilar. Men tveksam kvalité hos äldre begagnade vad jag förstått. Alltså modeller från 70-90 talet. Gamla 50-tals Mercor har mer varit min modell när det begav sig. Hutlösa priser idag.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-28 10:24:00
|
|
Inger-Sofia |
:Du är en förträfflig ekvilibrist,med/i orden.Men drömmar har även den fattige råd med-och ibland även att förverkliga,med lite omstruktureringar här och där,lite bortval av det,som anses nödvändigt för en del,men inte av andra,samhället är ganska hårt reglerat numer.Jag har inte råd,men med omstruktreringar,bortval,omval, har jag ändå skaffat mig en fyrfota brunsvart jaguar,en som drivs utan bensin,på 4 ben och är lika snabb i skog och mark,som en jaguar på E4.k.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-28 11:03:00
|
|
Elina |
Jag har sett en så läcker Corvette att det gjorde ont. Aah, vilken skönhet. Men jag skulle köpa en Morris med trädetaljer.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-28 12:32:00
|
|
Unto S |
Människan påverkas av samhället vi lever i, även i drömmarna. Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle där varuproduktionen är huvuddriften. Ett konsumtionssamhälle där lyckan i livet går ut på att köpa och konsumera. Alla har inte råd att konsumera utan får ta hjälp av drömmar. T.ex. att äga en Jaguar. Svårförståeligt är att pensionärer som har fått ”smaka” det ena och det andra i sitt liv inte kan frigöra sig från konsumtion, inte ens i drömmar…
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-28 13:39:00
|
|
myrboa |
" Dagliga promenader på stranden med den vita sanden." Jag hör havets brus. Känner lukten av hav. Hör fåglarnas röster ropa ut. "Hej du Unto! Visst är det skönt att leva." Så målande du skrivit.Man förflyttas i ett huj till din plats. Så härligt du verkar ha det i din avskildhet. Tack för att jag fick besöka din sandstrand vid havet en liten stund. A-L
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-28 15:56:00
|
|
myrboa |
Ha! Ha! En av mina drömmar var en packmoped och den drömmen har jag förverkligat.Här har susats fram i "hög" fart vill jag lova. En liten lagom rund teskedsgumma i sina bästa år. Med hjälm på huvudet och sex hundar i packlådan.Oj vad jag njutit..utom när "vrålåket" skulle kickas igång.Puh! Nu har jag kommit på att den har automatstart.Behöver bara skaffa nytt batteri. a-L
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-28 18:33:00
|
|
Uno Hansson |
Bosse bildoktorn berättade att han vid några tillfällen - när vädret varit lämpligt på midsommarafton - bevittnat solnedgången på utvalt ställe på västkusten; med tidenlig klädsel och moatjé satt sig i noga vald sportbil och i väl anpassad hastighet och ev. vilostunder hunnit fram lagom för att bevittna soluppgången på östkusten...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-28 21:03:00
|
|
steno |
Åker man på landsbygden en sommar kan man se urgamla bilar, välskötta som ser ut att ha gått högst 100 mil om året. Det är dina kompisar janne
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-29 10:11:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon janne och alla ni andra.Nu skall jag dra-Ut,till min självstartande turbo.kram.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-29 20:58:00
|
|
Janne B |
Josef Stalin presenterades utförligt i kväll i SVT i programet BABEL Länk: svt.se // Den bästa korta Stalin biografi jag sett. Så alla Sovjetintresserade mm försök kika på kommande Babel repris eller med hjälp av länken ovan/ Jaguarer fanns kanske i Stalins Kaukasus???
|
| |