Vad innebär lagen om pojkomskärelse?

Den här tråden diskuterar artikeln Vad innebär lagen om pojkomskärelse?.
Inlägg #1: Postat: 2007-09-23 22:43:00
Joakim Steneberg
"Kanske kan det tänkas att unga män i en framtid kan komma med ersättningsanspråk..." Definitivt!
Inlägg #2: Postat: 2007-09-24 01:06:00
Uno Hansson
Det som jag skriver är kanske kuriosa i sammanhanget, men kan kanske ändå vara av intresse. Jag är en vanlig svensk och född i början av 1930-talet, vars föräldrar obligatoriskt var medlemmar i statskyrkan, som sällan gick i kyrkan ibland vid jul och kanske påsk. Jag hade i vaje fall inte hört talas om omskärelse när jag var 5 - 6 år, och inte min jämnåriga kamrat heller...
Inlägg #3: Postat: 2007-09-24 07:01:00
Inger-Sofia
Kränkningar, i vilken form dom än tar sig, sina uttryck är förkastliga.Barn har RÄTT-när dom är stora nog,att själva välja, ta ställning .ingen vuxen har rätt att TVINGA på sina barn SIN övertygelse,SIN religion,SINA tankar och känslor.För det är DERAS.Barn HAR RÄTT till sina egna-Att få mogna, in,till sig själva i sin takt. Utan påtryckningar genom fysisk/ psykisk våld, skuld och skam ta kontrollen över deras egen vilja f.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-24 07:13:00
Inger-Sofia
God morgon Alla sourzare C :

Kuriosa.Även jag minns dassens tid,Även om mina minnen inte är lika dina av naturliga skäl :så var dasset en tillflykt,en plats att få vara ifred,samtala på...
Inlägg #5: Postat: 2007-09-25 20:37:00
Urban
Jättebra Esmail! Jag skrev en krönika om detta för ett par veckor sedan och ju fler vi blir desto bättre. Vi snackar om att starta ett nätverk kring denna fråga för att få till stånd ett förbud.
Laddar...