S värnar om rätt att vara utslagen

Den här tråden diskuterar artikeln S värnar om rätt att vara utslagen.
Inlägg #1: Postat: 2007-09-20 20:58:00
steno
Ett bra politiskt inlägg!
Inlägg #2: Postat: 2007-09-20 21:05:00
Janne B
PR problemet för Alliansen är att minskade bidrag osv slår igenom fort, men att bygga upp REHAB och företagshälsovård tar avsevärd tid. Effekten av detta tar också lång tid att märka. Men om alliansen visar järnvilja i sina föresatser då vinner de respekt och opinio
Inlägg #3: Postat: 2007-09-21 09:35:00
Banestyrelsen
"s vill gärna hävda attt framgången beror på "konjunkturen", som om denna var ett samhällsneutralt väderfenomen, som kommer och går oberoende av hur landet styrs." Det är ju precis vad den är/gör, mer eller mindre. Vi har en global ekonomi ovanpå den nationella.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-21 13:40:00
en svensk tiger
Nu skall jag i ärlighetens namn säga att jag endast läst din ingress och bara den gör att jag omgående vill ställa frågan;
Är det ett bra skäl att stämpla arbetslösa och sjuka, försämra deras ekonomiska möjligheter för att skapa arbeten.
Är det relevant för denna regering att blicka tillbaka och se vad S inte gjorde och därmed straffa de arbetslösa för den socialdemokratiska regeringens dåliga eller obefintliga arbetsmarknadspolitik?
Inlägg #5: Postat: 2007-09-23 08:05:00
Inger-Sofia
ORD finns det gott om.HANDLING är det sämre beställt med, och FÖRSTÅND till att låta dom samverka.Det har ALLA, oavsett partifärg svårt att efterleva,förstå.I det ligger oxså en grav nedvärdering av oss samhällsmedborgare,som tänkande individer,med förstånd och egen handlingskraft.Vi ser,hör en verklighet beskrivas,som inte existerar .Det verkar ,som om det finns en grav okunskap eller är det brist på erfarenheter om-hur HELA vårt samhälles ekonomiska,som männskliga status ser ut.f
Laddar...