Inlägg #1: Postat: 2007-09-16 13:42:00
|
GunnarL |
Fint skrivet Angus! Språket är en av våra viktigaste tillgångar och Din upplevelse är väldigt vackert skildrad. Jag kände som ung något liknande när jag läste våra stora lyriker - även om ämnena i dag kan upplevas som väldigt nationalromantiska så är språkbehandlingen underbar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-16 14:03:00
|
Ramona Fransson |
Bra skrivet Angus! Hoppas Björn Ranelid läser detta och begriper att Maria, är det vanligaste namnet ihop med Johansson i Sverige och att Björn Ranelid är en författare som för alltid satt sina fotspår i svensk litteratur, oavsett vad Maria tycker. Hennes fotspår är som avtryck på en strand i ebb, som försvinner när floden kommer.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-16 16:21:00
|
Unto S |
Ja visst! Ranelid har ord, massor av ord, och han kan placera dem i en njutbar ordning. Men, men brukar ju alltid finnas. Jag har sett Ranelid två gånger live. Första gången var jag helt begeistrad. Andra gången, två år senare, höll han på fortfarande med samma ”show”. Klart att man blev besviken. Bästa behållningen den gången blev bordsgrannens ord ”Han har fräcka skor”. Ranelid skriver också krönika i tidningen ”Dagens Arbete”, krönikorna har för ofta en konservativ prägel.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-17 00:02:00
|
Sunny |
Jag har aldrig tyckt om Ranelid för hans sjuka attityder. Nu läste jag i går 2 stora interdjuver med mennen: en i Aftonbladet o en i Expressen.Tråkigt nog för er som inte läser slaskpressen så finns de inte på nätet.O har jornalisterna bara fattat hälften rätt så ÄR mannen svårt sjuk.Hybris kallas det men detta är nog djupare än så?Ska försöka citera lite:
|
|