|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-06 22:29:00
|
|
Ramona Fransson |
Sicken tur att du bor i ett land där du får tycka precis det du gör! Att komma hithän var ingen lätt resa många var de som kämpade och fick ge sina liv för det fria ordet. Men vem bryr sig? Nu ska vi minsann stå på tå och åka slalom mellan alla som anser sig bli kränkta! Som Strindberg sa; Pekar man ut en nål, så ger jag mig fan på att nån jävel med ett öga blir kränkt!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-07 10:25:00
|
|
Lars Nilsson |
"De svenska etablissemangen lider av en mental, psykologisk åkomma som kan sammanfattas i två ord: kulturell självutplåning. Man vill inte göra någon arg eller ledsen. Därför ber man om ursäkt för vår existens så fort någon skriker att de känner sig "kränkta"." Dick Erixo
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-07 20:34:00
|
|
GunnarL |
Yttrandefriheten är naturligtvis okränkbar och något som vi till varje pris skall värna om - det är självklart för oss alla, och dessutom uppskattat av de flesta muslimer som bor i det här landet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-08 07:04:00
|
|
Rogntudju |
Bra skrivet. Så sant, så sant. Yttrandefrihet är förvisso ett privilegium. Men visst fan är det fantastiskt att man ska behöva lagdetaljer för något som borde vara självklart: sunt förnuft och lite hyfs.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-08 10:51:00
|
|
AlfVerner |
Hur kan man göra en avbild av Muhammed, när ingen vet hur han ser ut? "Kränkningen" handlar naturligtvis inte ett dugg om "Muhammed", utan om marknadsföring. Politiken använder religionen...själv blir jag fruktansvärt kränkt över att flickor omskärs och att judarna tillåts skära förhuden av sina söner. Det BORDE vara större kränkningar än avbilden på någon som ingen vet hur han ser ut.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-08 12:07:00
|
|
Lars Nilsson |
Svenska statsministern krälar och ber om ursäkt till Syrien på 153 plats av 168 i Worldwide press freedom index. Läs här vad Syrierna själva skriver. Länk: sana.org
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-09 10:54:00
|
|
Janne B |
Hitintills är det ytterst få muslimer i Sverige som protesterat eller demonstrerat mot vår tryckfrihet etc. Däremot tycks folk i Persien/Iran prenumerera på örebrotidningar och finna dem vedervärdiga.
|
| |