Anders Borg - en man med makt utan mandat

Den här tråden diskuterar artikeln Anders Borg - en man med makt utan mandat.
Inlägg #1: Postat: 2007-09-06 21:11:00
bagge
Att ministrar inte blir valda kan inte vara en nyhet. Bara för att du ogillar ett beslut om försvaret fråntar dig inte din skyldighet att läsa på om en person som du angriper offentligt. Googla 5 minuter om Borg, kom sen tillbaka och skriv "Fakta först, skriv sedan" 100 gånger utan att använda copy-paste.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-07 10:06:00
steno
Vi har i praktiken inga personval i Sverige. Vi röstar på parti. Kanske tycker man att partiledaren debatterar bra eller är trovärdig.De många nya väljare som röstade på M röstade på de "nya moderaterna" som lanserades av Reinfeldt och bl.a. Borg. Vem röstade fram Bosse som finansminister?
Inlägg #3: Postat: 2007-09-07 15:12:00
kjellekborg
Hej Janne,
Det märkliga i den här försvarsfrågan är att finansministern först vill spara och sen ska försvarets riktning/målsättnig fastläggas. Det här förstår t.o.m. NICKELILLTROLL
att det är en orimlighet. Normalt gör man tvärtom, först målsättningen o sen kostnaderna. Synd på en verkligt bra försvarsminister.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-07 15:31:00
myrboa
Kjell.E Kunde inte låta bli att le stort när jag läste namnet du skrivit. "Nickelilltroll" Oj så många minnen som dök upp. "Mossa! Mossa! Alla människobarn!" Kunde inte låta bli att säga det fast det inte hörde till ämnet. A-L
Inlägg #5: Postat: 2007-09-07 22:02:00
Sunny
Jag vet inte om det är relevant här men själv skulle jag gärna se mera personval?
Inlägg #6: Postat: 2007-09-18 15:55:00
Janne B
Fredrik Reinfeldt har hållit sin stora regeringsförklaring inför riksdagens öppnande. Det lät så väldigt bekant tills jag kom på att han av misstag hade fått med sig Görans Perssons sista stor tal. Jag anser att GP borde ha städat ut bättre efter sig. ;-.
Inlägg #7: Postat: 2007-10-28 10:09:00
Janne B
MODERAT VILL JAG VARA har jag skrivit om denna morgon i versform, efter att ha lyssnat på Moderaternas kongress. Fredrik har proklamerat en framgångsrik politik. Enda bekymret är att väljarna sviker.....
Laddar...