Israel: slut på sommarlovet

Den här tråden diskuterar artikeln Israel: slut på sommarlovet.
Inlägg #1: Postat: 2007-09-03 15:05:00
Unto S
Fem stjärnor från mig Anna! Tyvärr var det någon liberal folkpartist som hann före mig och gav en stjärna. Kul igen att läsa en artikel inifrån Israel. Den dagen som ni med humanism på agendan blir tillräckligt många så hägrar freden, men än så länge har de religiösa för mycket att säga till. Hur fan kan man tro på Tanach/Torah, Bibeln och Koranen. Alla har samma ”gud” men ändå dödar dom varandra.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-04 20:46:00
Inger Olsson
Såg en artikel av dig. Åter igen om vardagen - men ack så skönt att läsa om! Förstå nu rätt ;-
Inlägg #3: Postat: 2007-09-05 22:59:00
Lars Nilsson
Alltid förvånande att Unto och jag - i princip har samma uppfattning- om Dina artiklar. Hade jag skrivit liknande hade han sågat dom som hatartiklar. Förklaringen är inte att extremerna möts som någon kan tro utan - förmodligen - att Unto är lite svag för Dig som person Anna! Och inget fel i det. Han är ändå på betryggande avstånd. Unto behöver all glädje där han ensam kämpar sin fruktlösa kamp i ett hav av moderater i sin hemkommun Vellinge.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-09 08:32:00
Janne B
Palestinierna kommer att sluta skjuta den dag de upptäcker att det lönar sig för dem. Ser de en möjlighet att bygga upp en anständig tillvaro kommer de att göra allt för att hålla fred. I ett samhälle som utvecklas kommer en majoritet att hålla ordning på extremisterna.
Laddar...