Vad var det jag sade, Cim Efraimsson!

Inlägg #1: Postat: 2007-08-31 15:19:00
Michael Lundahl
Du hävdar nedan att det är ett "faligt sätt att vända på steken" när man använder ett resonemang som ditt och säger att eftersom du blev fälld måste våldtäkterna i ditt fall ha skett. Snarare är det tvärt om... den som har vänt på resonemanget är du. Att det inte blir fällning i ett mål säger *ingenting* om huruvida brottet har skett eller inte. Eftersom "Oskyldig tills motsatsen bevisats" gäller så betyder en friande dom inte oskuld i praktisk bemärkelse.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-31 15:22:00
Michael Lundahl
Brottet kan mycket väl ha skett... men ofta kan man inte fälla just för att bevis saknas. Om det däremot blir en fällning, då fanns det uppenbarligen någon form av övertygande bevisning. Visst, det förekommer fortfarande felaktiga domar... men det är ändå avsevärt mer troligt att ett brott har ägt rum vid fällande dom än att ett brott inte ägt rum vid friande.
Inlägg #3: Postat: 2007-08-31 15:23:00
Michael Lundahl
Så tills dess att du lyckats få din dom mot dig vänd tycker jag att du skall välja dina ord... den som har trovärdigheten emot sig, det är du. Kanske är det därför som du så envist försöker attackera dina meddebattörers trovärdighet istället för att hålla dig till sakfrågan.
Inlägg #4: Postat: 2007-08-31 15:31:00
Janne B
Den vanlige svenske mannens vanligaste brott är att köra för fort på 70-vägar.Därmed utsätter han sitt liv och andras liv för stor fara.Ännu större är risken att skada personer eller egendom. // Men denna typ av brott fortgår oavbrutet och i ökad omfattning. Men ytterst få straffas för detta för det saknas bevis mot föraren. Men ibland sätter polisen upp kontrollapparater och då får man bevis av bästa sort. Det är bara att erkänna och betala eller ev. via en omväg via domstolen.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-31 15:37:00
Janne B
Så de flesta trafikbrott beivras inte i brist på bevis och för små resurser hos polis och domstol. Inget samhälle kar kapacitet att beivra alla brott, utom de allra enklaste, mest primitiva. På byanivå.
Inlägg #6: Postat: 2007-08-31 21:15:00
Billy Butt
Michael ... kan du inte hålla på med dina förbannade mobiltelefoner istället för att bli en "pain in the ass" här... folk fattar min argument- Det var att Cim tog ut skulden i förskott. Ge dig för fan Lundahl. Börja inte nu igen!
Inlägg #7: Postat: 2007-09-01 00:12:00
Sunny
Michael.Som sagt: det är skönt att läsa dina sansade inlägg!
Inlägg #8: Postat: 2007-09-11 07:51:00
Michael Lundahl
Svar 6: Billy, när du inte har något att komma med, svara då helst inte alls. Att du tjatar om mitt yrke har typ... ingenting, nada, zip, INGET med sakfrågan att göra.
Inlägg #9: Postat: 2007-09-11 07:54:00
Michael Lundahl
Faktum kvarstår att *DU* sade att det har inte skett någon våldtäkt bara för att det inte blev en fällande dom. Antingen debatterar du avsiktligt fult för att misstänkliggöra människor som anmäler, eller så är du helt enkelt så intellektuellt och tankemässigt svagt att du inte förstår att ett friande inte per automatik betyder att man säger att anmälaren ljuger. vilket är det Billy? En ful debattör eller... ja, du vet? Välj själv.
Laddar...