Inlägg #1: Postat: 2007-08-31 10:01:00
|
Billy Butt |
Antingen det - eller oxå är hon som jag hävdat , bara omogen... i så fall får vi visa lite överseende och hoppas på att hon lär sig av debatten. Men jag misstänker att Cim är den typen som ifragasatte allt som lärarna sade i skolan. Jag tvivlar på om hon kommer att lära sig. Tiden får utvisa.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-31 10:02:00
|
Billy Butt |
Hennes värsta inslag var "lögnen" om att hon hade tillgång till sekretessbelagda handlingar. Det var en riktigt bluff!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-31 10:33:00
|
CimEfraimsson |
Nej, jag anmälde aldrig killen som gjorde det mot mig. Så där har du fel. Jag var jätteung och jättekorkad, rädd att tappa alla våra gemensamma kompisar och rädd för mina föräldrars reaktion. Han var också jätterädd, för att jag skulle anmäla, och efter han fick hör att jag inte skulle göra det, rädd för att gå tillbaka till vårt gemensamma gymnasium. Han höll sig borta i tre månader, för båda våras skull hoppas jag.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-31 10:33:00
|
Mayito |
Bluff? Ljug, kallas det, om jag får be. Jag delar - faktiskt - din uppfattning att Cim ger ett intryck av att befinna sig i en psykos. Det känns riktigt obehagligt. Vi får hoppas att det går bra för henne.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-31 10:34:00
|
CimEfraimsson |
Jag var jättefull, han var ännu mer jättefull, och jag är helt säker på att han inte gjort samma sak om han var nykter. Han ångrade sig till den milda grad att hans tonår i årincip förstördes, han ser mig fortfarande inte i ögonen när vi träffas ute. Vi bor nära varandra. Jag tycker synd om honom, jag tycker det är synd att det någonsin hände, det förstörde både honom och mig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-31 10:36:00
|
Mayito |
Jag vill gärna prata med honom.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-31 10:36:00
|
CimEfraimsson |
Våldtäkter är oerhört nyanserade, begreppet och de faktiskt inträffade. Jag kände en oerhörd ilska mot killen som gjorde det mot mig, men idag har jag förlåtit honom. Kanske projicerar jag mina gamla känslor mot de ständigt uppkommande våldtäktsfallen, ingen vet, och framförallt inte ni två, Mayito och BB. Ni är otroligt verklighetsfrånvända och såna kan man ju inte diskutera med.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-31 10:40:00
|
Mayito |
Cim. Du snackar med två vuxna män. Vi brister säkert i verkligshetsförankring ibland så som människor kan göra. Men här är vi iskallt sakliga. Jag är på fullaste allvar orolig för dig. Det där med psykos var ingen förolämpning utan menat som en väckarklocka för dig.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-31 10:50:00
|
Leif-Arne |
8 Mayito, du skall inte skriva så mycket om psykoser. Ett nättroll med uppenbart mytomana drag är direkt diskvalificerad. BB är en vuxen man, för han står för sina åsikter vilket inte du gör Mayito.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-31 11:37:00
|
Leif-Arne |
Komplettering angående anonyma skribenter. Där finns ett värde i yttrandefriheten att anonymt kunna kritisera myndigheter, fäöretag, institutioner även så allmänna företelser mm. Rågången går då någon anonymt
ägnar sig åt personangrepp på enskild namngiven person. Det är lågt, fegt och förtjänar enbart förakt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-08-31 11:37:00
|
CimEfraimsson |
Du kan vara den mest uppblåsta personen jag stött på. Jag vill inte ha din oro och får inte ut någonting av den, så rikta dina fjanterier mot annat håll. Jag har ingen kontakt så med killen längre, förstår inte varför du vill prata med honom, och hur ska det gå till? Ska jag hänvisa till Mayito på Sourze? Tomte.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-08-31 11:38:00
|
Franklin |
Ja, nu börjar det spåra ur och närmast likna nätmobbing. Man behöver inte hålla med Cim, men lite respekt kan man i alla fall visa.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-08-31 11:50:00
|
GunnarL |
12/ Instämmer med Franklin. Någon måtta får det vara!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-08-31 12:01:00
|
Mayito |
Alltså, pojkar, när det gäller övertramp på personangreppsområdet leder Cimanhang skyhögt. Läs inlägg under diverse artiklar och räkna själva. Jag är nitar henne hela tiden med sakfrågan. I denna tråd håller jag med om jag är offroad men - det är faktiskt av ren välvilja. Jag är allvarligt oroad för hennes hälsotillstånd.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-08-31 12:09:00
|
Leif-Arne |
Man skall vara försiktig när det gäller angrepp på person rent generellt. Men ett grundkrav är att man fajtas med blanka vapen, dvs angriper man en enskild namngiven person så måste man själv skriva under med namn. Det gör Cim. Det gör BB. Den enda som inte gör det är du Mayito, det undergräver din trovärdighet totalt.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-08-31 12:10:00
|
Franklin |
Varför får jag känslan av att det ligger något väldigt personligt i detta. Det börjar närmast likna en hämndaktion.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-08-31 12:12:00
|
Billy Butt |
Jag tycker att vi avslutar nu. Min mening är inte att mobba Cim. Det är att lära henne inte ta ut folks skuld i förvägs bara för att hon råkat ut för något liknande. Jag ifrågasätter inte din personliga upplevelse Cim, men jag ifrågasätter att du tar ut folks skuld i förvägs. Nu räcker det tycker jag. Låt mobbningen mot tösen ta slut nu. Hon har säkert lärt sig något av allt detta.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-08-31 12:41:00
|
Mayito |
Instämmer till fullo, BB. Nu har hon iaf fått känna på en aning hur 21-åringen haft det 24/7 de senaste månaderna. Förhoppningsvis har hon lärt sig något av detta.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-08-31 13:15:00
|
CimEfraimsson |
21-åringen sitter hemma i sin lägenhet och darrar tillsammans med två livvakter. Förmodligen flyr han landet, skulle gjort det redan om han inte hade en till rättegång som ska tas upp i hovrätten snart. Han är skyldig, jag vet det och kan inte tala om hur. Kan/får/vill inte avslöja min källa. Han våldtog fel tjej, så mycket kan jag avslöja. Bara så folk inte tror jag lägger mig i den här frågan - 21-åringen ÄR skyldig. Det här har ingenting med att göra att jag råkat ut för det själv.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-08-31 13:17:00
|
CimEfraimsson |
Då har jag klargjort min ståndpunkt där. Vidare är jag tacksam för att folk reagerar på hur jag bemöts, men vill också klargöra att jag inte tar åt mig av vad dessa två "män" säger. Ni behöver inte vara oroliga för mig. Nu hoppas jag att nästa debatt gäller hur hovrätten väljer att döma i våldtäktsfall nummer 1, 19-åringen i maj. Och att den debatten blir mer mogen.
|
|