Inlägg #21: Postat: 2007-08-31 13:34:00
|
Mayito |
Jag tar tillbaka det jag skrev förut. Är du fullständigt galen, Cim? Vad hände med pluralis förresten? Du menar väl "tjejerna" eller är han plötsligt oskyldigt anklagad i det andra fallet? Det är ju givetvis sjukt att en 21-årig kille tvingas sitta hemma och darra med två livvakter och detta förstår inte du. Jag spyr på dig. Jävla äckel!
|
|
Inlägg #22: Postat: 2007-08-31 13:36:00
|
Uno Hansson |
Mayito, Tramsa inte om att du helt sakligt omotiverat, är orolig för Cims hälsa, även om du suggeserar dig själv att tro detta. Du påminner allt mer och mer om Bill och Bull som gillar att dela ut tjuvnyp, om du bara tycker dig vara säker på att kunna gömma dig bakom ryggen på Måns. Men du bör ännu inte kalla dig för en vuxen människa.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2007-08-31 13:39:00
|
Mayito |
Tramsar jag? Läs de två inläggen ovanför ditt som Cim skrivit senast. Det är någonting som gått fel där, det måste du också erkänna.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2007-08-31 13:47:00
|
Mayito |
Jag kan passa på att "avslöja" att Tjej 2:s väninna, hon som hjälpte henne, ligger riktigt illa till. Hon kan när som helst gripas av polisen misstänkt för brott. Hon är nämligen tveklöst nitad vid grova lögner genom bevisningen. Så detta fall kan sedan komma att knytas ihop med Fall 1. Och då kan jag tänka mig att din "källa" får vissa problem...
|
|
Inlägg #25: Postat: 2007-08-31 14:04:00
|
Mayito |
Angående din projicering så tror jag inte att det handlar om det som du eventuellt råkade ut för i din ungdom. Jag tror att du mår så otroligt illa över utvecklingen i fall 2, att du fått hjärtflimmer och andnöd över att jag och BB avslöjade din lögn och att du känner panik för att det nu visat sig anmälan var lögn. Du har helt enkelt skam och skuldkänslor över din anklagelseakt mot 21-åringen.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2007-08-31 14:09:00
|
Mayito |
Det är dessa känslor du nu använder dig av för att inför dina fans rättfärdiga dina felaktiga handlingar. Detta är ett klassiskt trick som exempelvis används av människor som är inblandade i sexmål. Fyllan, otroheten och ett allmänt pinsamt beteende och på det en hemsk anmälan som till på köpet leder till rättegång skapar känslor av skam och skuld även hos de mest hårdhudade.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2007-08-31 14:14:00
|
Mayito |
Riktiga våldtäktsoffer drabbas av exakt samma känslor. Det är en förklaring till varför det är så svårt att avgöra vilken kvinna som talar sanning genom att bara lyssna och titta på dem. Det finns bara en utväg - att göra så noggranna undersökningar det bara går.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2007-08-31 14:16:00
|
Uno Hansson |
23/Jag har knappast läst något alls om vad tidningarna skriver. Vad jag förstår så tror Cim på hörsägen om att en 21-åring man har våldfört sig på någon eller några kvinnor. Det kan ju mycket väl vara sant. Det som verkligen har gått fel är väl i så fall varför så många tror att han har gjort detta...
|
|
Inlägg #29: Postat: 2007-08-31 14:16:00
|
Uno Hansson |
... Det tycks inte saknas helt rimliga anledningar att så många tror detta. Och det som Cim egentligen vill debattera är naturligtvis inte alls fel, utan det tycks verkligen vara utomordentligt angeläget.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2007-08-31 14:16:00
|
steno |
Jag har inte läst artiklarna och är inte intresserad av detta liv kring Stureplan. Men både Billy och Mayito bör be Cim om ursäkt. Man beskylle ingen människa för att ha en psykos. Det är missfirmelse och Sourze bör ta bort det och ge de båda herrarna en varning
|
|
Inlägg #31: Postat: 2007-08-31 14:16:00
|
Mayito |
Då ligger alla riktiga våldtäktsmän jävligt illa till men då försämras givetvis också chanserna för de kvinnor som ljuger att få rätt. Som till exempel i Fall 2 där det genomförts många förhör i avvaktan på att de tekniska undersökningarna skulle bli klara. Alltså, fakta funkar alltid bättre i en demokratisk rättsstat än känslopjuck som man ändå aldrig riktigt vet vad det egentligen bottnar i.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2007-08-31 14:22:00
|
Uno Hansson |
26, 27/Är det inte dags att du slutar upp med att leka Bill och Bull. Är du kanske irriterad över att Cim inte alls tar åt sig av dina barnsligt elaka tjuvnyp?
|
|
Inlägg #33: Postat: 2007-08-31 14:57:00
|
Michael Lundahl |
Billy, om du inte är psykläkare så skall du ge FAN i att forsöka påstå att någon är psykotisk. Dina grova personangrepp blir bara värre och värre. Jag blir rent ut sagt förbannad när jag ser sådana här dumheter. Jag mailar Carl-Olof så tar han dig förhoppningsvis i örat för du har ett rent ut sagt svinaktigt beteende här. Diskutera SAKFRÅGOR och inte PERSONERNA.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2007-08-31 15:29:00
|
CimEfraimsson |
Maytio 21/ Det här är det enda som är värt att bemöta, då det visar hur lite du vet om fallen. Jag använder inte pluralis, för att jag med "han våldtog fel tjej" menar enbart fall nr 2. "Fel tjej" pga speciella omständigheter som jag inte ser någon vidare anledning att gå in på.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2007-08-31 15:44:00
|
Mayito |
Jaså? Jag vill nog veta dessa omständigheter. Polisen har tagit henne på fullaste allvar. Killarna tvingades sitta häktade i tre veckor OSKYLDIGA. Allt pekar nu på att det är en falsk anmälan understödd av en ljugande väninna. Problemet är att bevisa att bruden ljög eftersom hon påstår att hon drogades och knappt minns nåt. Därför säger hon inte mycket. Väninnan snackade desto mer och då avslöjade polisen hennes lögner.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2007-08-31 15:47:00
|
Mayito |
Så dessa speciella omständigheter du snackar om handlar om denna tjejs rykte som är typ uselt. Polisen har ju uppenbarligen skitit i det och utrett fallet seriöst. Men då visade det sig att ryktena om denna tjej faktiskt har en viss grund - det är en mytomanisk nymfoman som kan tänkas göra vad som helst - som att anmäla ett brott som aldrig skett.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2007-08-31 17:20:00
|
CimEfraimsson |
Herregud vad du svamlar människa. Jag är psykotisk och hon är nymfoman enligt dig. Du missförstår mig helt, dessutom har du fel i sakfrågor kring bägge våldtäktsfallen, men orkar inte engagera mig i en debatt med dig. Ser inga konstruktiva resultat överhuvudtaget.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2007-08-31 21:18:00
|
Billy Butt |
Ge dig nu Cim... annars kommer du bara mobbas mer av alla här verkar det som. Det räcker nu. LÄR DIG av detta! Ljug inte i dina artiklar såsom du gjorde om sekretessen. Det var en ren lögn. Erkänn det för dig själv och så lägger vi ned det höär nu tycker jag.
|
|
Inlägg #39: Postat: 2007-08-31 23:55:00
|
Sunny |
2 Billy B: Om du inte kan bevisa att någon ljuger ska du inte anklaga dem för det heller. Det är förtal rent juridiskt. o igen: Kan jag få tag på sådana här uppgifter är det ju inte särskilt svårt eller osannolikt?
|
|
Inlägg #40: Postat: 2007-09-01 00:07:00
|
Sunny |
30 Steno: tack!
Jag tycker nog att det är Mayito som verkar psykotisk o manisk i sitt ursinne. Dessutom VET han vem som är oskyldig:han är alltså den ende som vet det innan nästa rättegång? Är du synsk mayito?
|
|