Inlägg #1: Postat: 2007-08-30 08:52:00
|
CimEfraimsson |
Jag vet om att vi har lagar i Sverige, det betyder inte att jag måste repektera dom. Vem som helst kan se att det finns brister när det gäller våldtäktsfall och sättet dom bemöts på i rättsväsendet, man märker tydligt att det är någonting som är på väg att krackelera. Förutom att säga det vet jag inte vad jag ska kunna bemöta i din artikel, jag står för vad jag skrivit hittills.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-30 09:32:00
|
Franklin |
Det verkar ligga en stor portion offermentalitet i botten här. I blaskorna hävdar kvinnan att hon blev drogad, men tester visar inga spår av droger i hennes blod. En undersökning som det skrevs om i tidningarna för ett tag sedan visade dessutom att myten om män som häller droger i kvinnors drinkar var just en myt, uppförstorad av media, som vanligt. Med största sannolikhet har hon blivit drogad av egen försorg när hon glatt halsat spriten som hon förmodligen blev bjuden på.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-30 12:33:00
|
angus |
Med all respekt Billy Butt, du påstår då att våldtäkterna du påstods ha gjort måste enligt lagens mening tolkas som genomförda, och att du ska betraktas som våldtäktsman ?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-30 18:13:00
|
GunnarL |
Du har naturligtvis helt rätt Billy Butt. Det enda tråkiga är att Cim inte visar minsta tendens att inse det själv!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-30 19:04:00
|
Jan E |
”Kära lilla Cim” ,”Tvätta av dig nu”, ”Lär dig någonting”. Jag betvivlar att Cim har nånting alls att lära av en så dryg och komiskt paternalistisk person som Billy Butt. Plötsligt får jag också en klarare bild av bakgrunden till de svårigheter Billy råkade in i med unga kvinnor inblandade.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-30 23:42:00
|
Overlord |
Ja, hur som helst borde grabbarna lärt sig det där med ett lyckat sexuellt utförande redan första gången, ifall det bara handlar om "ett dåligt samlag" som Billy säger. För det gick ju tydligen inte riktigt bra i bingen...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-31 09:17:00
|
CimEfraimsson |
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-31 09:41:00
|
Mayito |
I dag har Expressen en väldigt lång och bar pang-på-rödbetan-intervju med 21-åringen. Där svarar han på alla möjliga frågor inklusive detaljer om de två fallen. Jag tycker att han rakt igenom ger ett mycket uppriktigt intryck. Och inte minst säger han vettiga saker - uppenbart direkt från hjärtat.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-31 09:59:00
|
Billy Butt |
Jag tippar att Cim kommer en dag att anmäla någon kille för våldtäkt. Hon lever i ett psykostillstånd och hon är fascinerad av brottet våldtäkt. Det skulle inte förvåna mig om hon en dag drar en vals om att hon utsatts för detta. Hittills visar hon alla tecken av att gå åt det hållet.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-31 15:14:00
|
Michael Lundahl |
Fel Billy, ingen har sagt att det itne ägde rum någon våldtäkt. Det enda som har sagt är att bevis saknas för att fälla någon för brottet... en avsevärd skillnad. Du debatterar ytterligt fult i frågan och förvränger fakta på samma sätt som aftontabloiderna. Ditt sätt att attackera och försöka förstöra trovärdigheten hos de som har motsatt åsikt som du är vedervärdig.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-08-31 17:23:00
|
Nähädu |
Den här artikeln har gett Cim riktigt oförtjänt kritik och borde tas bort. Jag skäms som sourzeläsare av detta slöseri av bredband. BB och framförallt Mayito, en individ som enbart verkar dyka upp i artiklar där Cim medverkar, borde be om ursäkt och sen skämmas.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-08-31 17:30:00
|
susanna s |
Äntligen låter slaskpressen en av de misstänkta killarna komma till tals. Verkligen på tiden. Länk: expressen.se
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-08-31 17:42:00
|
Jan E |
För dem som händelsevis inte känner till SMS-trafiken mellan de två ”profilerna” i samband med den förra ”incidenten”: ”Vi berättar inte det med X för någon. Men fan gött det är med förnedring. X är vår gänghora och så ska det vara.” Svar från den andre: Tyst som i graven ha ha. Ja, hon är underbar. Men de hade förstås inget uppsåt att våldta, bara förstod inte signalerna så bra .... ;-
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-08-31 18:15:00
|
CimEfraimsson |
Vad gäller artikeln i Expressen. Det var den sopigaste intervjun jag läst i mitt liv. Okej att dom måste få upp den snabbt, men någon sorts talang måste man väl ändå ha. 21-åringen är INTE friad i bägge fallen.
Det är väl en jävla skillnad på att bli friad och att inte bli fälld så att säga?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-08-31 20:17:00
|
Marcus |
Tack Billy, Jag gillar Cim, har alltid respekterat henne, jag har inte läst hennes artikel, men jag håller med Billy till 100
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-09-01 10:01:00
|
myrboa |
Till digCim " Här är en sång till modet hos dom som vågar se. Som inte låter tysta sej men säger som det är. Till alla som bygger broar. Till alla som släpper in Till dom som tror att människan kan göra det, hon vill...Här är en sång till alla som vägrar att ge upp. Till dom som kämpar vidare fast livet är så hårt. Till alla som vågar längta till nåt, dom aldrig sett Som inte låter kuva sej men håller på sin rätt." Michael Wiehe Kram A-L
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-09-02 16:24:00
|
spitfire |
Bara för att stureplansprofilerna blev friade betyder det inte att de inte våldtog tjejen. Våltäktslagarna i Sverige är usla, det existerar väldigt lite rättssäkerhet för våltäktsoffren.Och till BUTT: vilka fula härskartekniker du använder dig av när du skriver till Kim.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-09-02 16:40:00
|
spitfire |
Och du Billy, vad oseriös du framstår när du skyller på feministerna! Det är uppenbart att du behöver en syndabock i fallet men den enda bocken som felat är du. Felat i god smak och bristande självkännedom! Du drivs liksom Kim av känslor när du tar ställning i fallet.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-09-03 10:01:00
|
Mayito |
På Expressen Debatt i dag skriver advokaten Per E Samuelsson någonting som är misstänkt lik det jag hela tiden hävdat här på Sourze. Han skriver att 90 procent av de män som åtalas för sexbrott också fälls. Jag trodde att det var runt 75-80 i mina gissningar men 90 låter rimligt.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-09-03 10:54:00
|
robbe74 |
Dom e skyldiga men saknas bevisning så gör det! Sätt kräken i Gulag istället! Billy detta var kasst!
|
|