Inlägg #1: Postat: 2007-08-27 10:21:00
|
Per W |
Sveriges ursprungsbefolkning, samerna, har inte heller precis gynnats av "invandringen".
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-27 13:01:00
|
Franklin |
Jag trodde länge på det mångkulturella samhället som det målades upp i den offentliga debatten. Men under de senaste åren har jag börjat tvivla. Om man tänker efter finns det allt för mycket som talar emot en sådan sak. Det handlar om hur vi människor fungerar både kulturellt och instinktivt. Att människor ska kunna hitta sin plats och finna mening med tillvaron. Sedan har väl knappast vårt otroliga daltande hjälpt. Att omyndigförklara människor brukar aldrig leda till något bra.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-27 14:36:00
|
Nicki |
Det är också onödigt när ekonomiska flyktingar kommer hit eftersom de "tar upp plats" för flyktingar som bättre behöver hjälp. Jag skulle hellre se mer hjälp till homosexuella män från Iran etc, och utsatta kvinnor. Invandrarmän som föraktar oss svenska kvinnor bara för att vi finns till behöver Sverige inte fler av.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-27 15:55:00
|
Leif-Arne |
Hm. När vi är inne på ämnet massinvandring så kanske det är på sin plats att granska de grupper som i stor massqa invandrat. De som i särklass invandrat mest en masse är finländarna. Nog för att en mig mycket närstående finländare har ett häfting humör, men vari består dessa massinvandrares kriminella eganskaper specifik av?
|
|