Inlägg #1: Postat: 2007-08-20 22:08:00
|
Lars Nilsson |
Jaha, så det är således borgarnas fel att SD går framåt i opinionsundersökningarna. På mindre än ett år har alltså invandringspolitiken havererat från att tidigare ha varit formfulländad till att ha blivit ett hårdfört vi och dom. Underbar logik.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-20 22:09:00
|
Ramona Fransson |
Ingår Plymothbrödernas friskola i ditt jämlika Sverige? Ingår sjalar enbart på flickor och kvinnor, i det du kallar jämställdhet i Sverige? Ingår samtliga religiösa friskolor, i ditt jämställda samhälle? För mig är detta inte en strävan efter jämställdhet. För mig är det en strävan tillbaka till stenåldern!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-20 22:19:00
|
Joakim Steneberg |
Vem spelar ut folkgrupper mot varandra om inte politikerna, med sossarna i spetsen? "Klass mot klass", invandrare mot svenskar, unga mot gamla, män mot kvinnor. Och mångkulturellt, varför skulle det inte få gälla mellan könen? Där just NI vill att vi båda parter skall vara som stöpta i samma s.k. "jämställda" form! Grötmyndigt!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-20 22:26:00
|
Bongo Bongo |
Verkar som om sossarna är eniga om att satsa på bög & blattefrågor i stället för att ta itu med ekonomi och arbetslösheten.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-20 22:43:00
|
uppdrag |
Men nu förstår jag inte ett dugg ?
Kommer inte invandrare hit och berikar oss med en annan kultur var det inte fröken mona i dit parti som älskade invandringen .... är det svenskar som vi tar hit från irak nu ???
fattar nada!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-20 23:00:00
|
Karin Holmberg |
Det är ju socialt och kommunikativt att intressera sig för någons bakgrund och kultur.
Jag tycker det låter som sympatiska TAXI-kunder, som frågar den där frågan: "Vilket hemland kommer du ifrån?""Hur är det i den kulturen?".
Säkert är det en trevlig TAXI-chaufför, då kunderna är så pass intresserade av honom. :-
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-21 08:08:00
|
Franklin |
Floskler så det står härliga till. Tänk att det alltid är de tomma tunnorna som hamnar i politiken. Medelklassens barn med total avsaknad av rejäla erfarenheter oavsett vad det gäller. När i helvete ska vi få lite riktiga politiker i det här landet?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-21 11:04:00
|
bagge |
Är det bara jag som tycker att det är meningslöst av dessa politiker och andra liknande personer. De de skriver en artikel men inte vill debattera. a.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-21 14:15:00
|
Patrick G |
I 20 år har svenskar frågat mig varför jag kom til Sverige - en fråga som de som kom som flyktingar naturligtvis aldrig hör. Frågans frekvens kan omöjligtvis bara vara en tecken på nyfikenhet, utan tyder faktiskt på en bristande självbild hos de som ställer den. När jag förklarar att jag flyttade hit från Manhattan blir de allra flesta helt ställd; "Men hur..? Till lilla Stockholm?"
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-21 14:16:00
|
Patrick G |
Förra veckan var första gången någon ställde frågan "Varför STANNAR du i Sverige". Det är det enda relevanta. Frågan ställdes av en amerikan. Svaret blev att vi faktiskt har det bättre här. Mycket bättre.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-08-21 19:45:00
|
Mahria |
JYTTE GUTELAND: du glömmer/vill ej inse, att det finns invandrare som INTE vill integreras, som INTE vill bo bland svenskar, som INTE vill lära sig språket, som INTE vill att deras barn går i svensk skola, som INTE vill anställa svenskar på sina pizzerior, som INTE vill att deras barn ska leka med svenska kamrater m.m m.m
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-08-22 01:08:00
|
arga gubben |
1 Har aldrig förstått det där med att en person tex. Irakier skulle bli svensk bara för att han får svenski medborgarskap. Han är ju fortfarande irakier. Jag kommer alldrig att bli irakier om jag bosätter mig i Irak och bor där i evigheter. Jag fortsätter att vara svensk med irakiskt medborgaskap.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-08-22 01:09:00
|
arga gubben |
2 Gå bara till europa. En fransman skulle alldrig se mig som fransman om jag så bodde där till döddagar. Jag kommer alltid att kallas för "svensken"! Jag trodde detta var självklart. Barnen som sedan föds i ett annat land: där börjar det flyta
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-08-23 07:12:00
|
simsam |
I Nazi- Tyskland gick man 7 generationer tillbaka för att kontrolera blodets renhet.
Ska vi följa det exempel istället?
De ska integreras.
De kommer aldrig att bli en av oss ändå.
Ser ni inte dubbelmoral?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-02-02 20:44:00
|
Ragnhild Blücher |
Bilden av gemene svensk är redan uppdaterad. Den naiva synen på oss som toleranta pluralister visade sig vara felaktig. Dessutom är det knappast hudfärgen som väcker fientlighet hos gemene svensk, utan det räcker med hårfärgen.
|
|