Inlägg #1: Postat: 2007-08-11 17:14:00
|
Mats TCM |
Jag levde under ganska lång tid under min övertygelse att ingen kunde älska mig. Jag såg jämnåriga kompisar gifta sig/få barn. "For Emily, Whenever I May Find Her" gav mig mycket tröst och när jag hör Garfunkels ljusa, vackra, klockrena och mycket höga stämma sjunga den låten tänker jag alltid på min tjej i ungefär samma vackra ordalag som Sunny skriver om den Käre och som Simon beskriver i visan och som Garfunkel framför på ett osannolikt vackert sätt. Då kan jag inte låta bli att fälla en tår.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-11 17:22:00
|
Mats TCM |
Jag känner delvis igen det Sunny skriver om, men kanske på ett annat sätt. När jag betraktar hennes nakna hud eller ser henne spela badminton och springa raskt över banan är det svårt att föreställa sig att hon en gång i en avlägsen framtid kommer att bli en rynkig, gammal och trött dam. När jag ser hennes böljande, vågiga, långa hår så känns det otänkbart att det håret i en framtid kommer att färgas grått och vitt märkt av tidens spår.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-11 17:46:00
|
Mats TCM |
Jag tillhör inte den där "sexiga" typen! Jag erkänner alltid för tjejer att jag inte kan dansa lika sexigt som Justin Timberlake gör i sin senaste video! Jag har inget "sex appeal" s.a.s. Det är de små, små detaljerna som gör tjejen så speciell. Hennes doft, hennes handstil, hennes tekopp, hennes små fötter. Hon slår mig i allting förutom i badminton och Rubicks kub, men det är väl bara en tidsfråga innan hon gör det också! Bästa hälsningar Mats TCM
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-11 20:14:00
|
Mats TCM |
När jag var i Paris, ni vet romantikens och kärlekens stad för några år sedan så läste jag i samband med det boken "Tillsammans är man mindre ensam" av den franska författarinnan Anna Gavalda. En helt förtjusande bok som jag varmt kan rekommendera. Inte alls en bok i nobelprisklass eller som kommer att gå till historien som ett skönlitterärt mästerverk. Än sen då? En bra och småtrevlig bok ändå som roade mig för stunden.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-11 20:18:00
|
Mats TCM |
I storstaden Paris och i dess gytter av ansikten av alla de sorter så satt jag på serveringar, parkbänkar, tunnelbanan, gick omkring i gränder och på avenyerna och läste och funderade. Varje gång jag såg en fager kvinna tänkte jag: Varför vill inte hon ha mig? Varför duger jag inte? Varför är jag så oattraktiv? Andemeningen i det jag skriver är att det vackra Sunny skriver om den Käre går så mycket längre in i vad riktig kärlek egentligen är, till skillnad från slaskpressens ytliga sexfixering.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-11 21:38:00
|
Mats TCM |
Jag kan fortfarande minnas ansikten och röster som etsats sig fast i minnet även om det inträffade för många år sedan i någon av världens storstäder. 2001 var jag för första gången i Montreal i Kanada. Jag satt inne i en mycket välsorterad bokhandel och läste en bok om Robert Oppenheimer, kärnfysiker, då kom det fram en tiggare. Jag gav alla mina mynt till honom då jag nästa dag skulle åka tillbaka till Sverige och då mynt inte kan återväxlas när man kommer tillbaks.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-11 21:43:00
|
Mats TCM |
Hans smått förvånande men samtidigt tacksamma ansiktsuttryck kommer jag fortfarande ihåg. Kanske var jag den enda personen den dagen som bemödade sig med att tala med honom. Detta är väl också kärlek fast på ett annat sätt. Det är dags att vi återtar begreppet "kärlek" från slaskpressens förvanskning av ordet. Dessutom tycker jag att Sunnys vackra beskrivning av "gammal" kärlek förtjänar större uppmärksamhet.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-11 21:49:00
|
Janne B |
Just det. Jag har sänt ut Sunnys artikel till minst 50 personer. gack du o gör sammalunda God kväll Mats.
|
|