Stureplansmålet: Sluta döma - rätten avgör!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2007-08-10 13:06:00
en svensk tiger
Billy Butt, det fanns en tid då du själv deltog i tveksamma intriger med ett utpekat syfte.
För det dömdes du för våldtäkt av 9 unga flickor, rätt eller fel ja det vet jag inte, men klart är att det du då gjorde tar du idag avstånd från och det är bra, men du om någon vet att allmänheten ofta drar sina egna slutsatser, som kan bli rätt men också väldigt fel.
Däremot tar jag starkt avstånd från såväl psykisk som fysisk våld och hot, bättring där
Inlägg #2: Postat: 2007-08-10 13:10:00
Billy Butt
Det handlar inte om "hotelser" utan det handlar om att Cim på ett totalt hänsynslöst sätt utmålat killarna som skyldiga utan det minsta belägget. För detta förtjänar hon att uthängas själv och det var det jag gjorde och jag står för det för att jag vet hur det känns att bli oskyldigt uthängd. Jag har noll tolerans med sådana som resonerar som Cim gör i sin text.
Inlägg #3: Postat: 2007-08-10 13:11:00
en svensk tiger
Och som både du och jag vet förekommer det en mängd personer som direkt avfärdar respektive håller med Cim Efraimsson, vad vi kan vara tämligen säkra på är att de hon representerar alldrig kan koma att bli en verklighet i vårt land, demokratin och det sunda förnuftet talar emot detta, därför tror jag att det bästa är just bara att ignorera sådana åsikter och synpunkter för den enda som förlorar är du själv
Inlägg #4: Postat: 2007-08-10 13:14:00
en svensk tiger
Jag förstår dina synpunkter mycket väl och jag tar också avstånd från ett sådant hänsynslöst fördömande av dessa nu häktade personer.
Ingen skall dömas innan man blivit hörd, gäller alla.
Cim är inte gammal, hon har mycket att lära och förstå, varför inte ta tillfället i akt att göra det istället?
Inlägg #5: Postat: 2007-08-10 13:20:00
Mayito
Du - Le Tigre Suedois - jag har försökt att lära Cim det mesta om hur det går till både ute i svängen och i rättsväsendet. Tyvärr saknas viljan att ens ta till sig en enda omständighet som talar emot hennes åsikt och då är det sannerligen inte lätt att vara lärare.
Inlägg #6: Postat: 2007-08-10 13:25:00
Billy Butt
Det finns en "typ" av ung tjej i Sverige som TROR att hon vet allting om livet redan vid 20 års ålder. Hon kallar sig för feminist utan att veta vad begreppet ens betyder. Det är sådana tjejer som skriver sådana artiklar som Cim skrivit - det är också sådana som anmäler falska våldtäkter.
Inlägg #7: Postat: 2007-08-10 13:35:00
en svensk tiger
Oj nu är vi inne på ett fenomen som verkligen berör, åtminstone mig, och det är feministmaffian och dess metoder i debatten. Om det har jag publicerat en artikel här på Sourze som jag tror är lika akuell fortfarande.
Inlägg #8: Postat: 2007-08-10 13:39:00
en svensk tiger
"Mayito"
Trevligt med en fransk touche av mitt nick, tack för det.
Ja om du har försökt lära henne dessa för så många andra helt självklara saker anser jag att det kan vara dags för herr redaktören att begrunda Cims angrepp på desa nu häktade Stureplansprofiler, så slipper vi en upprörd Billy Butt och så kan han och alla andra skriva ock kommentera sådant som är verkligt istället.
Inlägg #9: Postat: 2007-08-10 13:43:00
Joakim Steneberg
Med mina x antal artiklar i ämnet kan jag bara instämma. Om man, som ung kvinna försöker föra fram den omogna, egocentriska undomstypen som någon slags "överordnad norm", en feministbenämning... så måste det slå tillbaka någon gång!
Själv har jag slutat kommentera sådana skribenter här, som dessutom bemöter inlägg med "idiot" och liknande.
Sorgligt är det...
Inlägg #10: Postat: 2007-08-10 13:50:00
Billy Butt
Att jag kommenterar överhuvudtaget bör uppfattas som ett tecken på en öppenhet från min sida . De flesta i min position skulle aldrig kommentera - de törs inte!
Inlägg #11: Postat: 2007-08-10 14:46:00
pros
Håller med dig BB, man måste få ta i emot dessa skribenter i samma grad som de attackerar.
Svar 9: Även jag har slutat kommentera skribenter som CE då man bara blir hånad och idiotförklarad när man inte har samma åsikt som de.
Inlägg #12: Postat: 2007-08-10 14:49:00
en svensk tiger
Det är ju det som är lite av poängen Billy, att bara skriva sin artikel och inte få möta någon form av respons och dessutom hävda sin åsikt.
En annan poäng är ju infallsvinklar som kan förändra sin egen åsikt, att lära sig men också förmedla.
Att hålla debatten vid liv låta den få ta oanade svängar få och ge intryck, åsiktsfrihet är grunden för demokratin. Eller?
Inlägg #13: Postat: 2007-08-10 15:10:00
Leif-Arne
12 Följande kommenteras bäst i den vise tvättarens Wang lee Chong´s ord i "Lucky Luke tröttnar på bröderna Dalton": -"Speglosan vanärar sin upphovsman."
Inlägg #14: Postat: 2007-08-10 16:45:00
Rogntudju
Billy. Det du skrev i svar 6... om inte det var ett klavertramp, så säg? Hela din artikel var ju i sak en hyfsad respons på Cims "för"-dömande. Men vari ligger din allvarliga generalisering i sista meningen här ovan i svar 6?
Inlägg #15: Postat: 2007-08-10 16:46:00
Rogntudju
Vari ligger seriositeten, skulle det stått.
Inlägg #16: Postat: 2007-08-10 16:56:00
Billy Butt
Det är 100 seriöst kan jag lova dig. Lita på mig. Jag orkar inte utveckla saken här på kommentarssidan, men det finns fog för vad jag skrev i svar 6.
Inlägg #17: Postat: 2007-08-10 17:10:00
Rogntudju
Men då har du ju dömt en hel grupp. Ungtjejer i allmänhet; att alla ungtjejer skulle kunna göra så. Med vilken juridisk uppbackning anser du dig ha rätt att döma alla unga tjejer som kallar sig feminister??
Inlägg #18: Postat: 2007-08-10 17:11:00
Rogntudju
100 seriöst från DIN sida måhända. Det gör ju inte dina åsikter rättskaffens. Du generaliserar, Billy.
Inlägg #19: Postat: 2007-08-10 17:14:00
Mayito
Men ge dig för fan Rogntudju. Jag fattar precis vad BB menar. Vad är ditt problem?
Inlägg #20: Postat: 2007-08-10 17:15:00
Rogntudju
Du fördömmer Cims artikel genom att döma ut alla unga feministtjejer som våldtäktslögnare. Jag har aldrig sett dig som våldtäktsman, ska du veta. Det du gick igenom ger dig inte rätt att ha som uppgift att försvara alla presumtiva och oskyldigt anklagade våldtäktsmän och att dessutom i samma andemeningar fördöma en hel grupp människor medels generaliseringar.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...