Inlägg #1: Postat: 2007-08-08 12:46:00
|
Leif-Arne |
Varför vill du överhuvudtaget kalla dig svensk, i likhet med dig är jag född annorstädes. Jag har svenskt pass, vaktat kungen och betalar skatt. Det gör mig till svensk medborgare men inte svensk. Är jag född till nordman så förblir jag det tiden ut.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-08 13:02:00
|
Janne B |
Allsången är så väldigt mycket mer än det utger sig för att vara. Det är svenska folkets profana HÖGMÄSSA. Alla har RÄTT att sjunga. Det är Gemenskap.Det är en väldig utmaning STRAPATS att vara på plats nästan ett dygn i förväg.Det är KÄNDISUPPVISNING både där uppe o bland publiken. Man har rätt attt GÖRA BORT SIG utan att behöva skämmas osv Översteprästen har rätt att ljuga, i vart fall en stund. Han avslutar det hela med en Himmelsfärd. Vad kan mera begäras.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-09 14:35:00
|
Ramona Fransson |
Du ska kalla dig vad du vill när du vill. Det är bara du som bestämmer det, ingen annan!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-24 13:53:00
|
myrboa |
Då jag hörde dessa rader sjungas av Michael Wiehe tänkte jag på dig Angus och din artikel. " Det här är ditt land. Det här är mitt land från Ales stenar till Norra Lappland...." Nu sjunger jag den för dig. A-L
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-02-25 22:14:00
|
Ragnhild Blücher |
Om du ser svensk ut och lär dig tala svenska med minimal brytning, så kommer du säkert att bli behandlad som svensk.
Det är ytterst ovanligt att kanadensare och nordamerikaner inte får kalla sig svenskar.
|
|