Pride motverkar sitt syfte

Den här tråden diskuterar artikeln Pride motverkar sitt syfte.
Inlägg #1: Postat: 2007-07-31 12:00:00
Lars Nilsson
Tidningen Resumé skriver idag: "Företagsledningarna för H&M, Ikea och Volvo är homofober, säger Ulrika Lahne, sponsringsansvarig på Pridefestivalen, som förklaring till varför företagen inte är med och sponsrar festivalen". Så enkelt är det alltså att stämpla företag och personer som homofober i Sverige. Ge oss pengar annars......
Inlägg #2: Postat: 2007-07-31 20:37:00
Franklin
Jag har jobbat ihop med flera bögar, haft ett antal bögpolare och till och med bott ihop med en bög under min studietid. Jag har alltså inga som helst problem med homosexuella. Däremot tycker jag Pridefestivalen är något av det mest patetiska jag sett. Och precis som du skriver är sannolikheten stor att det motverkar sitt syfte.
Inlägg #3: Postat: 2007-07-31 22:54:00
Mysan
Jepp har alltid undrat varför de klär ut sig.En karl i kvinnounderkläder är inte upphetsande eller nakna människor på stan.
Inlägg #4: Postat: 2007-08-01 17:58:00
GunnarL
Helt rätt Nilsson. Bra skrivet!
Inlägg #5: Postat: 2007-08-05 08:46:00
Daniel Wijk
Att det ger vatten åt homofober är väl ändå homofobernas problem? Mig gör det inget om folk vill ha karnevalsstämmning i priden. Dock så skulle jag inte åka dit själv. Jag skulle bara bli trött på allt stimm och behöva gå därifrån inom några minuter.
Inlägg #6: Postat: 2007-08-13 14:26:00
Per W
Och att t ex Mona Sahlin ställer upp på ett frågetest för att klara något så infantilt som "Knullborgarmärket" visar hur flata delar av omgivningen blivit. Jag tror Pride driver med oss.
Laddar...