Lefve Kronprinsessan Victoria - 30 år!

Den här tråden diskuterar artikeln Lefve Kronprinsessan Victoria - 30 år!.
Inlägg #1: Postat: 2007-07-13 16:04:00
Janne B
Bästa Billy / Du säger att vi svenskar haft det lite svårt med Irlands geografi med mera.Men jag läste en bok innan jag var tio år som ev. hette "Jag minns min gröna ö". Det var verkligen en eländesbeskrivning som grep mig hårt. En ung kvinna blev med barn och jag var så ung att jag inte kunde förstå hur en ogift.....Så jag fråga mamma. Hon visste! Men Billy B. Kan du gissa vad det var för bok jag läste. Vem skrev den.?
Inlägg #2: Postat: 2007-07-13 16:07:00
Janne B
I radioprogrammet "Människor och Tro" i dag har man haft väldiga funderingar över kungahusets religion. Enligt grundlagen är Kungen skyldig att tillhöra "den rena evangeliska läran" . Detta har alltid tolkats som att regenten måste tillhöra Sv Kyrkan. Även efter år 2000. Så denne person skulle ensam i riktet inte åtnjuta religionsfrihet!
Inlägg #3: Postat: 2007-07-13 20:08:00
GunnarL
Trevlig artikel Billy Butt! Väcker en hel del minnen till liv, även om man kanske bör inse att Sveriges väl och ve inte precis beror på hur mycket barpianisterna tjänar, eller om det går bra eller dåligt i Eurovisionsfestivalen. Det är ju bara kvasihändelser som inte betyder ett skit för landets utveckling i stort - även om det är det centrala i Ditt liv! Men som sagt - en trevlig och bra artikel! Och jag instämmer i hurrandet för Victoria och framför allt för Sverige!
Inlägg #4: Postat: 2007-07-16 12:03:00
AlfVerner
Kungahusets existens är bara intressant i meningen att det finns och väcker intresse överhuvudtaget. Ytterst är kungahuset beviset för utbildningsväsendets nergång, det är helt enkelt genant att denna ickedemokratiska fjolleförsamling kan vinka sig genom livet på min bekostnad.
Laddar...