|
Inlägg #1: Postat: 2007-07-09 10:19:00
|
|
JG |
Vad härligt med någon som inte cyniskt avfärdar Live Earth som verkningslöst eller hyckleri. Resonemanget är klockrent. Det är hur vanliga människor lever som påverkar världen vi lever i. Människor följer de coola. Coola människor med gott syfte kan förändra världen. Tack Maria!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-09 11:49:00
|
|
myrboa |
Håller med dig JG. Härligt är det att se att människor kan gå samman för något viktigt i vår värld.Oftast är det konstens män och kvinnor som gått/går i täten. Tänk den dan företagare. De som sitter på pengarnamakten, skulle göra något slags liknande manifestation för vår värld. Skogsbolagen för skyddandet av skogen tex. Människan har möjligheterna,krafterna.Vad fattas?Den goda viljan kanske. "Skulle ni som säger att det är omöjligt kunna lämna oss som gör det ifred." A-L
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-09 20:40:00
|
|
Joakim Steneberg |
Cool? Kände först viss tveksamhet. När vi började använda ordet på 60-talet, för det var vi, så betydde det snarast "lugn, oberörd, med en klackspark, vem bryr sig". Typ. så har jag alltid uppfattat det.
Men nu betyder det visst mer "modern, aktuell, inne". Tja vad vet jag! Välgörenhet, information? På det här planet kanske det funkar ändå! Fast är risktagspålitliker riktigt coola ändå? De kanske kan bli med Marias hjälp? :-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-11 18:17:00
|
|
Jumalauta |
Personligen missade jag konserterna då jag saknar TV frivilligt Men jag hörde talas om budskapen om höjd vattennivå som en konsekvens av miljöförstöringen och växthuseffekten? Varför talar man då inte om kärnkraftverken i massmedia, det är ju kärnkraftverken som drabbas först eftersom det alltid ligger placerade vid haven, sjöar mm...
Gynnar den kommande mioljöskatten eliten lika mycket som kärnkraftverken gör?
Mvh..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-25 18:02:00
|
|
precis |
LiveEarth hade kunnat gjort mångdubbelt större genomslag och fått bredare effekt om man bara tagit lokala artister till varje arena för att undvika massa flygtransporter hit o dit o limousiner mellan flygplatser o arenor. och kört mera unplugged på scenerna. och tonat ner Al Gores roll i det hela... Sir Bob Geldof gjorde aldrig nån stor sak om sin egen perso
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-15 22:01:00
|
|
LEVA |
COOLA MÄNNISKOR ÄR MILJÖPARTISTER !
|
| |