Vi kvinnor äcklas av nakna män

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2007-07-08 21:18:00
CimEfraimsson
Sourze skrivs av läsarna. Även om läsarna är idioter. Helt rätt att släppa igenom denna, om något ska du förklara varför den inte ska gå igenom.
Inlägg #2: Postat: 2007-07-08 22:56:00
Janne B
Väl rutet Cim. Här får var och en bevisa om han är klok, kunnig eller motsatsen.
Inlägg #3: Postat: 2007-07-09 08:49:00
Nähädu
Jaha.. Så det redaktionella svaret är att det inte sker någon urskiljning överhuvudtaget? Varför jag tycker den inte ska publiceras på sourze? För att den är trollig, infantil och idiotisk och ett hån mot de som faktiskt försöker anstränga sig för att skriva bra artiklar. I och med detta så säger ju redaktionen att det är ok att publicera trollartiklar. Det är sorgligt.
Inlägg #4: Postat: 2007-07-09 08:53:00
Nähädu
Förtydligande: Jag ifrågasätter definitivt inte denna Canitas rättighet att tycka vad hon vill.Har sourze som policy och redaktionellt mål att publicera allt utan eftertanke så är det väl så. Men då törs jag nog lova att trollen kommer att ställa sig på kö. Vem vinner nåt på det?
Inlägg #5: Postat: 2007-07-09 12:09:00
Inger-Sofia
Nähädu och cim.Med tanke på att det finns artiklar,som INTE publicerats,av olika anledningar,så kan man ju undra vad som föranlett att denna fått tillträde på synlighetens arena.Är det för att den inehåller sex,könskränkningar,fördomar och triggar igång känslor,som sourze tror att det är dylika artiklar vi läsare vill ha,sånt som säljer.Det om något är väl ett unerskattande av vår intelligens.tycker att nähädu har tänkvärda åsikter att fundera kring.Nu tar jag semester.sköt om er.
Inlägg #6: Postat: 2007-07-09 12:51:00
Nähädu
Inger-Sofia: Rätt! Vi har ju ett par högt ärade skribenter här som brukar ta varje tillfälle i akt att påpeka att de censurerats vid olika tillfällen. Rätt eller fel vet bara redaktionen. Men ska man släppa igenom allt så ska man ju i rimlighetens namn vara konsekvent.
Inlägg #7: Postat: 2007-07-09 14:51:00
Janne B
Eftersom jag är en tjatig person så säger jag åter att endast en stat kan syssla med censur. Om något stoppas i papperskorgen på en redaktion så är det bara normalt redaktionsjobb sedan 300 år tillbaka. Allt får inte plats, mycket passar inte in på tidningens linje, språket kan vara undermåligt osv. osv. Varje media måste också leva efter sina kommersiella villkor.
Inlägg #8: Postat: 2007-07-10 07:50:00
Nähädu
Janne B. Du är genomsympatisk men ibland en riktig kappvändare. Både du och jag vet ju att ett några skribenter klagat på att deras artiklar inte publicerats. Alltså måste redaktionen gjort någon sorts bedömning. Vissa kallar det censur, vissa kallar det redaktionsarbete.
Inlägg #9: Postat: 2007-07-10 07:51:00
Nähädu
Finns det någon sorts konsekvens i det arbetet så måste ju även denna artikel ha passerat det nålsögat. Och min fråga, som jag inte fått besvarat med annat än att *allt* slipper igenom, är hur resonemanget förts i det här fallet.
Inlägg #10: Postat: 2007-07-10 09:14:00
Inger-Sofia
Janne,varför ?för du alltid sourze talan?jag förstår och vad jag kan utläsa av det nähädu *sagt*är det är inte brist på förståelse vi har för sourze i stort.,utan en undran över-varför vissa artiklar refuceras,som t.ex.ynves,men denna sätts in.Sourze är väl ingen helig ko,utan får ta emot frågor,possitiv och negativ kritik,som alla vi andra.det skall väl gå att framföra,utan att det skall läggas locket på.Ordet är väl fritt, oxså för oss andra.och jag tror att sourze kan tala för sig själv.
Inlägg #11: Postat: 2007-07-10 09:47:00
Janne B
Jag har inget uppdrag att föra Sourzes talan men efter snart fem år med S tycker jag mig förstå hur den fungerar. Det är detta som jag försöker föra vidare ibland.Om jag har missförstått ngt viktigt skulle säkert C-O gå in och rätta mig, så öppna relationer har vi.
Inlägg #12: Postat: 2007-07-10 09:54:00
Janne B
Jag anser att Sourze/Källan har det absolut bästa massmediala receptet i Sverige. Därför står jag ibland upp till försvar eller förklaring.Var annars skulle mina ca 110 artiklar ha platsat? Jag vet att det vi skriver följs av en mängd andra redaktioner,som givetvis inte har tid att jaga bloggar! / Jag har varit medial sedan tonåren, jag har skrivit och blivit omskriven. Kanske har jag något att lära ut. Nu ska jag ut på balkongen och skaka min kappa!
Inlägg #13: Postat: 2007-07-10 10:31:00
Nähädu
Janne B. Jag kan instämma i att sourzes koncept varit unikt. Om det fortfarande är det är tveksamt. Det som stör mig i den här debatten är att du som erfaren och redig skribent inte bara hajar till på att en klockren trollartikel får publiceras utan även för redaktionens talan.
Inlägg #14: Postat: 2007-07-10 10:32:00
Nähädu
Hoppsan.. Det ska stå "inte bara missar att haja till på en klockren trollartikel"
Inlägg #15: Postat: 2007-07-10 10:35:00
Nähädu
fortsättning.. utan även för redaktionens talan och försvarar "agerandet", eller bristen på agerande om man ska kalla det så. Fine, vill redaktionen att allt ska publiceras så är det bra. Men då behövs ju ingen redaktion överhuvudtaget.
Inlägg #16: Postat: 2007-07-10 12:39:00
Janne B
Nähädu/ Jag har respekt för dina åsikter här och visst är S lite svår att förstå sig på. Det handlar ju egentligen om att RED har ett nästan totalt förtroende för oss som skriver. RED har många olika slags arbetsuppgifter av bland annat ekonomiskt slag. Han läser inte allt här./ Den dag han säger åt mig att inte föra hans talan kommer jag att lyssna noga.Men jag för inte hans talan ett dugg. bara förklarar hur S. fungerar.
Inlägg #17: Postat: 2007-07-10 15:04:00
Rogntudju
"Läsarens tidning". Det var förr det. Sourze redaktion har i ett mail till mig, som svars på ett och annat spörsmål uttryckligen påpekat att redaktionen i egenskap ev en "modern tidning" själva bestämmer vilka artiklar som kommer med och vilka som inte gör det. De sållar alltså efter behag. Så det är fortfarande en gåta hur denna artikel åtnjöt ens ett uns prioritet.
Inlägg #18: Postat: 2007-07-10 15:08:00
Rogntudju
När sådan här feministisk lögnpropaganda accepteras av en redaktion för en "modern tidning", då måste det finnas något annat bakom. En relation, släktskap, kompisskap eller något annat. Artikeln är så gränslöst usel så det är min övertygelse.
Inlägg #19: Postat: 2007-07-10 15:10:00
Janne B
17/ Du vet den gamla lagen om tillgång och efterfrågan. Ibland köar flera utmärkta artiklar och ibland är det brist på dem...I alla media är det nu sommartorka. Därför hittar man på sådant som Almedalen. Där journalisterna kan kombinera lite nytta med mycket nöje. Juli är fyllt med festivaler, därmed också media. Alla makthavare nästan har semester. Utom Mona.
Inlägg #20: Postat: 2007-07-10 15:10:00
CMO
Sourze är affärsdrivande och vill antagligen ha en mix av artiklar som maximerar antalet nya besökare. Sånt här larv drar förmodligen till sig en del läsare. Yngve må ha sin lojala läsarrskara bestående av 3-4 stammisar som ändå är här.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...