Filip & Fredrik - komiker?

Den här tråden diskuterar artikeln Filip & Fredrik - komiker?.
Inlägg #1: Postat: 2007-07-05 17:19:00
Janne B
Inte heller jag tyckte att de var roliga, trots att jag lyssnade till ca 90 . Så jag skrev till red Bibbi Rödö att detta program var inget för mig som fyllt 68. Men jag begär inte att alla program ska va gjorda för mig. I MORGON kväll kommer en repris kl 1900 på Timaders program. DET var för mig.
Inlägg #2: Postat: 2007-07-05 22:53:00
robbe74
ja att skratta åtr 2 fånar som beter sg som ekorrar på lsd är fan inget kul alls. Så övereklamerade så det stinker
Inlägg #3: Postat: 2007-07-06 13:07:00
Banestyrelsen
De har humor men de är inte performers. De kan hitta på underhållade koncept men kan inte spela eller imitera som Robert Gustafsson han är å andra sidan inte hjärnan bakom Killinggänget.
Inlägg #4: Postat: 2007-07-06 16:04:00
Yverc
Svaret ligger nog i att du antagligen hade tyckt att F&F varit underhållande om du tillhört den yngre generationen just nu. De är i min mening inte komiker, de är snarare underhållare.

Folk i min generation tycker ofta att det är spännande när folk berättar om sina svamptrippar i USA, medan din generation nog mer tycker att det är spännande att lyssna på beskrivningar av valdemarsuddekrukor och kungligheters val av huvudbonad under festiligheter.
Inlägg #5: Postat: 2007-07-07 00:49:00
Rogntudju
Väldigt många yngre tycker att F&F är roliga, medan färre av de äldre tittarna gillar dem. Många av de äldre tycker säkert att F&F inte har i en betalkanal att göra. Men varför ska inte den yngre - OCKSÅ betalande - publiken tillgodoses sina behov av humor?
Inlägg #6: Postat: 2007-07-07 02:11:00
Drule
Välkommen till svensk humor. Medans de i länder som USA och Storbritannien använder sig av komplex satir, absurdism och bra skådespeleri så siktar våra svenska underhållare på buskis och rent fjanteri. Det gäller inte bara Fredrik och Filip men mest hela den svenska humorvärlden.
Inlägg #7: Postat: 2007-07-12 18:45:00
MLJohansson
Nu har jag inte sett/hört F&Fs senaste bravader, men mycket av deras gamla grejer är både roligt och smart! Väldigt mycket av det de gör belyser den irriterande svenska tamheten. Att låtsas att man inte hör/ser/märker när de gör de mest flippade utspel, det är ju ett PROBLEM i samhället. Att man kan provocera utan att någon vågar reagera..
Inlägg #8: Postat: 2007-07-15 17:21:00
Elvy
Ramona/ Jag gillar också Ernst och Sommartorpet. Lennart Persson en annan f.d. programledare i svt1 som jag också liksom du saknar där. Honom kan du nu om du har digital-tv se och höra kl 19.30 alla söndagar i programmet Veckans Debatt som sänds i kanalen Axess TV
Laddar...