Vi barn är inte problemlösa

Den här tråden diskuterar artikeln Vi barn är inte problemlösa.
Inlägg #1: Postat: 2007-07-05 17:03:00
myrboa
Tycker att du skrivit en mycket tänkvärd och viktig artikel.Hur livs-viktigt det är att vi lyssnar på varandra och ger plats för allas röst. Liten som stor. Att få uttrycka känslor och tankar. Att bli sedd och hörd är mycket viktigt för oss alla. Kram-tack för dina ord. Anna-lena
Inlägg #2: Postat: 2007-07-05 19:45:00
Inger-Sofia
Hej..det är bra att du skriver och påminner oss vuxna,om det vi så lätt glömmer bort-att ta/ge oss tid-lyssna.k.
Inlägg #3: Postat: 2007-07-05 23:55:00
angus
Jättebra artikel, tack !
Inlägg #4: Postat: 2007-07-06 14:31:00
Janne B
Jag tror att din mamma och pappa är intresserade av dig. Men ni har inte riktigt ordning på hur ni ska umgås.Jag tycker att du ska säga till dem att du helt enkelt behöver prata med dem 15-30 minuter i veckan på en bestämd tid. Låt dem bestämma tiden, som sedan ska vara helig. Syskonfri, mobilfri,TVfri osv. //
Inlägg #5: Postat: 2007-07-06 17:35:00
Banestyrelsen
Det värsta med att vara barn är alla vuxna. Det fanns många lärare och andra auktoritetspersoner jag totalt saknade respekt för som 12-åring jag är 25 nu. Men de hade makten, så jag fick hålla käften och lyda, trots att jag när jag stöter på dem idag fortfarande anser att de är en skara pajasar. "Vuxen" är inte nåt man ÄR utan nåt man gör.
Inlägg #6: Postat: 2007-07-07 08:21:00
Drule
Det är uselt att barn måste dras med så mycket som vuxna inte skulle finna sig i, såsom mobbning, orättvisa från auktoriteter och - mitt personliga hatobjekt - tillsägelser utan förklaringar.
Laddar...