Psykvården bättre än sitt rykte

Den här tråden diskuterar artikeln Psykvården bättre än sitt rykte.
Inlägg #1: Postat: 2007-07-02 19:17:00
Janne B
Yngve/ Din artikel behövdes här och nu. Återkommer! /Ja
Inlägg #2: Postat: 2007-07-02 22:53:00
Janne B
Jag har läst din artikel några gånger och funderar på vad det var som gjorde att du blev så frisk så du kunde komma ut. Jag ser att du inte blev mera förstörd där, du kände dig hjälpt.Du visste att du kunde få stöd av mentalen efter en utskrivning, det gav trygghet. Så hade du kontakt med din bror och några till utanför. Det finns nog flera sådana plusfaktorer som återvann din hälsa. // Det jag sett är ju att utan dessa plus är det ytterst svårt att bli frisk och ta sig ut. God Natt
Inlägg #3: Postat: 2007-07-03 11:23:00
myrboa
" Ålder ger ansiktet rynkor. Att ge upp ger själen rynkor." Douglas MacArthur Din själ Yngve har nog inga rynkor.Beundrar ditt synsätt att söka och se "saker och ting" ur ett större perspektiv.Beundrar så din kämparglöd. Stor varm kram Anna-lena
Inlägg #4: Postat: 2007-07-05 20:14:00
Inger-Sofia
Hej yngve,som vanligt,ser du på situationer,människor med bredvillighetens,intressets och förståelsens ögon.Vad härligt att ditt omhändertagande,blev till en possitiv erfarenhet.Och att din bror fanns ,att stötta dig.Som ett mantra."Ge inte upp" Och som du skriver-att inte måsta säga att man skall begå självmord för att få hjälp och behovet har ökat stort,av psykologisk,vård,hjälp,omsorg/ f
Laddar...