Sourzeskribent åter kolumnist i Aftonbladet

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2007-07-01 18:19:00
myrboa
forts/...eftersom jag själv under en kort tid miste all min lust på grund av en blodtrycksmed. Började att försiktigt fråga honom vilka med. han tog. Det visade sig att han tog samma blodtryckare som jag tidigare tagit. Berättade då för honom vilken negativ inverkan på sex lusten den haft på mig. Han blev så otroligt lättad att han grät. Berättade att han trott att det var honom det var fel på och att han känt sån skräck över att hans hustru skulle lämna honom på grund av hans "impotens".
Inlägg #42: Postat: 2007-07-01 18:31:00
myrboa
Forts/ Under all visad aggressivitet gömde sig en stor förtvivlan,ångest och rädsla. Helt i onödan. Har mött gamla som det sagts om " Vad hon/han har blivit senil" Tänkte: Att om jag skulle stoppat i mig all den medikament som de stoppar i de gamla..skulle då jag med all säkerhet blivit "dement/senil." Dom ytterst få gånger jag provat sömnpiller, och då har jag tagit halv dos mot den rekomenderade. Har jag gått i dvala mest hela dagen efter. A-L
Inlägg #43: Postat: 2007-07-01 19:05:00
myrboa
39/ Ja du, där är männen i ett sårbarare läge än kvinnorna eftersom kvinnors "impotens" inte är lika synlig. Men jisses!! Det går inte för någon att vara på topp jämnt.Nattvak,sjukdomar,deppigheter,osv .Gör att orken tryter för oss alla nån gång då och då. Livet berör oss på olika sätt och vid olika tidpunkter. Där kommer respektfullt lyssnande och bemötande in. A-L
Inlägg #44: Postat: 2007-07-01 22:52:00
Sunny
Det är en seglivad myt som tror att kastrering botar pedofiler. I stället är dessa män oftast impotenta med vuxna kvinnor: deras osäkerhet gör att de dras till barn.
Med våldtäktsmän handlar akten mest om makt:inte sex. De har alltså väldigt liten nytta av en kasterinring I stället kan den öka deras redan längtan efter makt i stället för sex.
Inlägg #45: Postat: 2007-07-01 22:54:00
Sunny
Men myten om den fungrande kastreringen finns kvar till o med inom läkarkåren. De enda som kan ha nytta av detta är sk.tvågssexmissbrukare. De utövar sex utan att egentligen vilja det.
Inlägg #46: Postat: 2007-07-01 22:55:00
Sunny
Men tänk ifall det varit så enkelt!! Suck!
Inlägg #47: Postat: 2007-07-02 05:54:00
Inger-Sofia
GOD Morgon....alla.
Såg att datorn fixat sig för dig myrboa.Det du tar upp är viktigt att prata om,vad mediciner gör,hur de påverkar oss.Jag vet ju ,att du har stor erfarenhet,under många år,av detta- inte bara possitiva påföljder,självkänslan kan ju få sig en stor smäll,av att inte veta,som du skriver att man tror det är FEL på en själv..en bra dag till dig och er andra önskar jag .
Inlägg #48: Postat: 2007-07-02 09:18:00
myrboa
Tack för morgonhälsningen! Hundgänget och jag har hunnit vara ute på en härlig skogsvandring.Vi har mött älgfar som stod och kikade på oss för att sen lunka vidare. Och vi har badat i bäcken och fått motta några myggbett.Vi har hört hackspettungarna och korpungarna skrika på mat. Annars är Tyystnaden det som mest hörts. Härlig start på denna nya dag. Avslappnat glada morgonhälsningar Anna-lena
Inlägg #49: Postat: 2007-07-02 09:28:00
myrboa
Vill tillägga apropå mina kommentarer i går.. Att mannen i fråga har givit mig sitt godkännande att ta upp om hans erfarenhet vad gäller sex och med. Detta för att andra skulle slippa våndas i onödan, som han gjort. Vi pratade och informerade andra så mycket vi hann innan han dog. Anna-lena
Inlägg #50: Postat: 2007-07-02 12:20:00
myrboa
Skrattar när jag upptäcker vad denna artikel egentligen handlade om från början "Sourzeskribent åter kolumnist i Aftonbladet." Tråden har verkligen snirklat runt för att också hinna med ämnet sex..kemisk kastrering..potens osv. Som i livet, man vet aldrig säkert vartåt det bär.Det enda säkra är att allt är osäkert. Har någon sagt. "Livet är som en spegel. Allting blir vackrare när du ler." Oj vad jag ska le idag!! A-L
Inlägg #51: Postat: 2007-07-03 00:44:00
angus
så sant, men spännande !
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...