Inlägg #21: Postat: 2007-06-30 22:50:00
|
Sunny |
20 Gunnar:
Detta har varit mitt livs stora dilemma. Första skälet är de anhöriga: ska de se sin make o pappa uthängd?Men vid en fälllande dom blir det ju oundvikligt så där kanske man kan göra det? Men efter dommen då? Det var värre för mig i mitt dilemma: en pedofil må gå fri eller dömmas men han är ALLTID en pedofil.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2007-06-30 22:54:00
|
Sunny |
Pappa :Flera gånger dömd men oftas inte ens anmäld. Han o hans cansersjuka blinda fru bodde i ett hus som hade ett dagis på gården.
han hkunde sitta i fönstret o titta på barnen. Hade hans förflutna kommit ut hade han åkt ur sin pensionärsklubb där han höll sina språk o musik kurser men värre: vem skulle ta hand om tanten?Hon var finska o hade ingen släkt här.
Han kanske aldrig ens petat på någon av de där barnen?
|
|
Inlägg #23: Postat: 2007-06-30 22:58:00
|
Sunny |
Han höll sig med några äldre pojkar: runt 10-12,som bodde längre bort.De fick pengar o sprit o hade aldrig vittnat emot honom.Då hade deras liv blivit ett helevet med myndigheterna.Det vet jag o mina syskon. Men vad är rätt i ett sådant fall? Vuxna offer kunde ju tänkas söka upp honom om han blivit uthängd: själv levde han i ständig skräck för min äldste bror!
|
|
Inlägg #24: Postat: 2007-06-30 23:05:00
|
Sunny |
O nu har jag ett nytt fall på väldigt nära håll. En man som anmälts men fått målet nedlagt efter år av väntan. Sannolikt skyldig enlig både mig o polisen som gjort förundersökningen.En kvinna som tar mannenn parti de gör ofast det o en man som är fri o således måste betraktas som oskyldig. Hur skulle det annars bli i samhället?Barnet åkte på semester med denne man i går o det finns ingen på jorden som kan hindra det utom barnets mor o hon vägrar
|
|
Inlägg #25: Postat: 2007-06-30 23:06:00
|
Sunny |
Så Gunnar: Det är aldrig så enkelt när det gäller ens engna släkt eller familj. Andra kan se det mera som en hypotetisk fråga.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2007-06-30 23:11:00
|
GunnarL |
21-25/ OK Sunny, det är väl ingen helt enkel fråga, men det är trots allt lite skillnad på en pedofil - som ju är en sjuk person - och tre firade ishockeymillionärer, vars enda bidrag till mänskligheten är att de kan åka skridskor och skjuta in en puck i kassen. Jag menar inte att man skall "hänga ut" människor som begår felaktiga handlingar p.g.a. sjukdom. Men de välbetalda och beundrade svinen kan man gott ge på tafsen!
|
|
Inlägg #27: Postat: 2007-06-30 23:16:00
|
Sunny |
Gunnar: Ja i just det fallet var de ju dessutom idrottshjältar i mångas ögon så där kan jag nog hålla med. Fast jag är inte säker på i dag att det är rätt att alltid tiga om en sjukdom som pedofili.
Det kan vara farligt för någon.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2007-06-30 23:22:00
|
GunnarL |
27/ Sjuka människor skall inte hängas ut - de skall vårdas!!! Det finns väl exempelvis något som heter kemisk kastrering?
|
|
Inlägg #29: Postat: 2007-06-30 23:45:00
|
Joakim Steneberg |
Kemisk kastrering, hur är det med det? Det ger väl inga men? Men används det?
Fast sjuk, ond, fattig, offer, hänsynslös, omogen, var går gränserna? Och vem skall sätta dem? Ja vem sätter dem? Kvällspressen?
|
|
Inlägg #30: Postat: 2007-06-30 23:56:00
|
GunnarL |
29/ Nej, såvitt jag vet ger det inga men. Men det får väl sexualiteten att bedarra, så att de inte kan fortsätta att begå sina övergrepp. Enkelt som en plätt - men det kanske utgör ett alltför stort ingrepp i den personliga integriteten. De styrande verkar tycka att det är den viktigaste aspekten och därför kan sexuellt perversa människor få fortsätta härja runt.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2007-07-01 07:29:00
|
Janne B |
Jag tror inmte man kan dömas till kemisk kastrering i Sverige.Vem vet bättre?
|
|
Inlägg #32: Postat: 2007-07-01 10:31:00
|
Joakim Steneberg |
|
|
Inlägg #33: Postat: 2007-07-01 11:33:00
|
Karin Holmberg |
Svar 18/ Varför ska just De hängas ut, då hela idrottsrörelsen är sunkig och sexistisk Gunnar L?
Ska de åka fast också, Gunnar L även om en våldtäkt inte har belagts?
|
|
Inlägg #34: Postat: 2007-07-01 11:33:00
|
Karin Holmberg |
Det var ju många som menade på att det var så osannolikt att en tjej ville ha gruppsex på det här sättet med tre män, så bara DET var beviset på att en våldtäkt begåtts,
Anna Ekelund menade på att det inte var SÅ osannolikt.
Och det var det hon talade om i sin artikel.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2007-07-01 11:34:00
|
Karin Holmberg |
Jag hoppas du inte menar Gunnar L att hockeyspelarna ska åka fast Enkom p g a att de idkat gruppsex!
Moralisera om det, det kan man. Och gå på hela den sexistiska kulturen inom idrottsrörelsen kan man, men att några enskilda står till svars, som de enda syndabockarna visar bara hur sunkig idrottsrörelsen är.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2007-07-01 15:41:00
|
Elina |
31/Du kan inte dömas till det men du kan välja den behandlingen. Sedan finns det ju läkemedel som "kastrerar" ofrivilligt både män och kvinnor.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2007-07-01 15:48:00
|
Janne B |
36 / Ofrivilligt...jag undrar hur många som är medvetna om att deras mediciner tagit död på erotiken.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2007-07-01 16:15:00
|
myrboa |
Så sant Janne! Kan ge ett exempel. Mötte en man på sjukhuset för ett bra tag sedan. Vi träffades 2ggr i veckan under ett halvår. I början var han glad och öppen.För att allt som tiden gick bli allt aggressivare och aggressivare. Min erfarenhet är, att instängda känslor blir en kraft som till slut kan knäcka en människa.Sagt och gjort, det var bara att ta modet i hampan och försöka prata med mannen. Gissade vad hans stora personlighets förändring berodde på ... forts/
|
|
Inlägg #39: Postat: 2007-07-01 16:35:00
|
Janne B |
Män blir så väldigt ledsna över bristande potens, även om de inte har en partner. Jag satt med ett gäng byggnadsarbetare en gång. De sa att om en medelålders man går ett halvsteg efter frun efter vägen, då har han tapp potensen och självförtroendet. Men om mannen går går ett helsteg för damen så är det tvärt om.// Nå detta var ju inte yttersta sanningen, mycket beror ju på hur damen reagerar osv....
|
|
Inlägg #40: Postat: 2007-07-01 16:53:00
|
Inger-Sofia |
myrboa, har bett mig framföra ,att hon har nåt problem med sin dator.Hon kommer sig inte in/ut,för att kom. vidare.
|
|