|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-30 00:37:00
|
|
Janne B |
Får jag bjuda på en smått poetisk PERSONUNDERSÖKNING. Eller ska den räknas som Novell eller Kåseri? Var god välj läsart!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-30 08:48:00
|
|
Janne B |
"Tron på kärnfamiljen" står stark säger man i ett fint radioprogram som går just nu, det heter Om Oss och leds av berömda Kattis Ahlström. Trots att många av oss har dystra erfarenheter av kärnfamiljen så kvarstår den som idealbilden.Efter varje misslyckande så försöker man med det gamla receptet igen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-30 19:07:00
|
|
Sunny |
Jan: Jag är oxå en" hellre fria än fälla " mäniska.
Tänker ofta på Jesu ord: Den som är utan synd ska kasta första stenen! Alltså kan jag inte kasta några stenar. Det har dock hänt att jag i efterhand insett att jag kanske ändå borde tagit i lite.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-30 21:10:00
|
|
Inger-Sofia |
Köp 3 betala för 1..lite så.Här får du tre berättelser i en.Socialtjänstens arbete.En kvinnas livsöde.En socialpraktikants vardag t.ex. Sitt synsätt på människor,sin profesion. Hur, med ömsinta,medmännskliga ögon, socialpraktikanten betraktar kvinnan och situationen,Det löper som en röd tråd genom hela berättelsen och säger mycket om författarens livsinställning.Slutklämmen-mötet med qvinnan ger en happy end känsla.En *fin berättelse ..k
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-01 00:55:00
|
|
GunnarL |
Mycket bra Janne B, frågan är om det inte är en av de bästa artiklar Du skrivit.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-07-03 14:29:00
|
|
Janne B |
Lena Granhagen gjorde den mest fantastiska uppläsning jag någonsin hört i dagens Sommar.
Hon läste ur Sara Lidmans "Den underbare Mannen" med en makalös inlevelse. Programmet går i repris i kväll, lyssna mot slutet om du vill ha en stor upplevelse. Programledare är Lina Sjöberg, som hade mycket att säga.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-07-07 09:00:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon janne.Du har ju ett rikt skafferi att ösa ur,av erfarenheter och minnen.Ensamhet ja.Är människor mer ensamma i städer -fast det är så mycke mer människor där-än på landsbygden,där det ibland är långt mellan gårdarna och glest med folk...Är vi människor lite av flockdjur.Ensamheten? kan den fyllas på annat sätt,så den inte blir något negativt?Kan man vara ensam utan att känna ensamhet?Där ser du vad några ord,tankar får igång andra.Ser fram emot din nästa artikel.sköt om dig
|
| |