Rebellrobban - medborgare av fel sort?

Den här tråden diskuterar artikeln Rebellrobban - medborgare av fel sort?.
Inlägg #1: Postat: 2007-06-26 23:11:00
Sunny
Så där är det ju. Vi gamla fosterungar vet tidigt hur farligt det är att vara udda o inte passa in.
För att slippa liknande problem som Robban har jag tidigt insett att jag måste vara 2 personer. En där jag är mig själv o gör det jag vill,kan o måste. En som bara är en en Svenssonfasad så att jag får leva mitt udda liv i fred! Ju äldre jag blir desto ofarligare är det att låta dem smälta i hop: Gamla tanter kan ju bli lite excentriska.
Inlägg #2: Postat: 2007-06-26 23:56:00
Karin Holmberg
Usch, det är så gripande det här. Även om man som utomstående inte har en aning om vad som ligger bakom, eller alla turer kring det.
Skönt att han har någon vid sin sida, som kanske är beredd att "sätta sig in" i det hela??
All respekt åt Robban, som inte fastnade i droger, trots att han verkar varit "så utsatt"??
Inlägg #3: Postat: 2007-06-27 09:47:00
Nick
Tacksamt att jobba på socialen. Antingen gör de för lite Vetlanda eller för mycket rebellrobban. Och allt är "samhällets" fel. Gäsp ...
Inlägg #4: Postat: 2007-06-27 23:27:00
Drule
Många gånger har man passerat Rebellrobban och hört hans sånger på perrongen, men jag hade inte en aning om allt detta. Det är synd.
Inlägg #5: Postat: 2007-06-27 23:47:00
Joakim Steneberg
Jag känner inte till fallet och kan inte bedöma, du verkar övertygad. Men någonstans måste väl gränsen dras, var någonstans??
Jag tycker ändå det är ett större problem med alla "vanliga" pappor som inte får träffa sina barn, trots att de har laglig rätt. men mamman hindrar och "ingen kan göra något"!
Inlägg #6: Postat: 2008-10-12 12:21:00
Kent Katt
Helt fel sort.
Inlägg #7: Postat: 2009-04-13 16:14:00
Starka tjejen
När man ser fotot på Rebellrobban, så förstår man att socialen misstror honom. Vem skulle vilja möta en sådan skägglurk i ett mörkt gatuhörn ?
Inlägg #8: Postat: 2009-04-13 23:23:00
anneskaner
starka tjejen dömer tydligen människor utan att veta vilka de är.
så jag antar att du inte har mycket innanför skalet
Laddar...