|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-20 09:51:00
|
|
spitfire |
Bra skrivet, det här är en bok som skulle komma till nytta för många män. Dagens mansroll är skadlig och förlegad. Men Inte alla aspekter av den. En sak är säker iaf: den påverkar oss alla.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-20 10:55:00
|
|
myrboa |
Håller med Spitfire!! Mycket bra skrivet!!! Bra att du klargör vad "Feminism/feminister står för. Ett ord som allt för ofta används som ett negativt skällsord . Synd kan jag tycka att det är att om och om igen läsa kommentarer som " Kvinnor bara klagar och gnäller" Spikat och klart! Har man avgjort att kvinnor är gnälliga och klagiga behöver man ju inte ens lyssna till vad de har att säga. A-l
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-20 11:13:00
|
|
Anna Li |
Jag instämmer till 100, mycket bra formulerat. om än inte lika slagkraftigt som rubriken. Tyvärr tror jag du inte ska hoppas på för mycket när det gäller en nyanserad debatt. Bara att säga att man är feminist är ett rött skynke som gör att många inte kan ta till sig ett ord av resten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-20 12:23:00
|
|
Marcus |
Feminister är förtäckta Prinsessor-wannabe. Dom vill bli behandlade som prinsessor. Börja er jämställdhetsträvan med att gå ut och laga bilen, laga sedan tvättmaskinen, börja jobba i en gruva eller ett stålverk... Det är bara att sätta igång!...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-20 12:24:00
|
|
Marcus |
Skulle ni verkligen vilja ha jämställdhet så skulle ni kalla er för "jämställdhetsträvare" en jämställd jämställdhet på bådas villkår inte bara på vissa kvinnors villkår. Nej tack till feminism.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-20 12:26:00
|
|
Marcus |
Feminism förmågan att vända allt till kvinnans nackdel och skylla det på männen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-06-21 04:27:00
|
|
Daniel Wijk |
Det kanske är så att just jämställdheten är det område där kvinnorna ska backa och lyssna lite mer istället för att mala på som ni har gjort i 30 år? Tänk på det en stund.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-06-21 08:39:00
|
|
Eleni Schmidt |
Bra artikel! Du får en femma.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-06-21 11:48:00
|
|
Joakim Steneberg |
Kvinnan har idag fullständiga medborgerliga rättigheter, och har dessutom fått både 30 års uppmärksamhet och hjälp av media, politik och lagstiftning. Nu får ni faktiskt greja resten själv, inkl konkurrensen från "manssamhället"!
Förutom att jämställdheten media och politik igen diskriminerar män, finns det juridisk diskriminering mot mannen:
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-06-21 11:53:00
|
|
Joakim Steneberg |
Direkt eller indirekt dikrimerar följande lagar mannen.
Sexköpslagen, värnpliktslagen, kvinnofridslagen, pensionslagen. Skall vi ta det med en klackspark? Män får ju inte gnälla som kön vilket jag ger fullkomligt f-n i! Pappor diskrimeras i vårdnadstvister, i kriminalvård, plus att MÄN DÖMS hårdare för samma brott! Har jag glömt något? Antagligen: Män får mindre kärlek!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-06-21 17:34:00
|
|
Biff |
Jag tycker du missar det intressantaste i diskussionen, nämligen att kvinnor strukturellt sett väljer en man som prioriterar yrkeskarriär framför pappaledighet när de vill skaffa barn. Så länge det ser ut på detta vis kommer statistiken om föräldraledighet att se ojämlik ut.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-06-21 21:52:00
|
|
Viveca |
Vi intellektualiserar nästan allt!Tycker ingen har med hur en kvinna och man lägger upp sin föräldrarförsäkring exv ,bara dem trivs,jag vill ha fler hemmafruar i och för sig.Jag är för mer kvinnligt och manligt...men det är vad jag tycker...mer spännande..Min inlevelseförmåga sträcker sig till att bå¨da könen är människor:-
|
| |