Svensk småbarnsmamma i England - inte så kul

Den här tråden diskuterar artikeln Svensk småbarnsmamma i England - inte så kul.
Inlägg #1: Postat: 2007-06-19 20:19:00
angus
Jag känner efter denna läsning inte att jag har mer än en möjlighet, att köpa boken och läsa den,
Inlägg #2: Postat: 2007-06-19 23:24:00
Sunny
Jag har gjort samma erfarenheter i andra Europeiska länder: Att för småbarnsmammor är Sverige ganska unikt med sina långa barnledigheter,generösa uttag för sjukt barn o sina juridiska regler som gör att gravida kvinnor inte blir uppsagda som i övriga Europa.
Jag har bl a haft barn bosatt i Norge,Tyskland o Spanien! O fått skippa Frankrike.
Inlägg #3: Postat: 2007-06-22 04:32:00
susanna s
Jag undrar mår svenska barn bättre än engelska. Nån som har några siffror på barn och ungdomar i behov av stöd från BUP i england jämfört med sverige. Om vår model´är så fantasktiskt bra borde det ju inte vara årslånga köer till BUP
Inlägg #4: Postat: 2007-06-22 19:03:00
CMO
Ja se englsmännen, sickna bakåtsrävande tosingar, inte alls så moderna och förståndiga som svenskarna. Konstigt att inte alla vill ha det som svenskarna! De vet ju alltid bäst. Skriv fler böcker om hur knäppa de där utlännigarna är så att vi kan hånskratta åt alla deras tokigheter.
Laddar...