"Farväl, lilla bebis, jag älskar dig"

Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #101: Postat: 2007-06-17 01:19:00
Sunny
94 Vad du aldrig tycks kunna fatta trots att du är läskunnig är att jag aldrig skrivit ett ord om vad JAG tycker om Linda R!
Vad JAG kritiserar är enbart dina säkra fördömmanden som bara bestod av skvaller .
Detta är inget försvar eller kritik av LR: en människa jag inte ens visste fanns innan hon började skriva här!
Men du är oförmögen att skilja på sak o person. I Emilios fall känner jag till en del av bakgrunden .
Inlägg #102: Postat: 2007-06-17 01:23:00
Sunny
100 Mariah: Ja jag känner till att det finns en del förståndshandikappade som blir med barn igen o igen. Samt missbrukande kvinnor: de förlorar kollen.Även vissa kvinor som lever med misshandlande män som förbjuder P-medel. Men vad vill du göra med dem i stället: var det bättre förr när vi tvångssteriliserade dem??För blir man med barn o gör upprepade aborter är det ju någonting fel?Inte kan man ta ansvar för ett barn om man inte ens kan ta ansvar för sitt sexliv??
Inlägg #103: Postat: 2007-06-17 01:25:00
Sunny
Eftersom jorden är överbefolkad redan så behöver vi inte tvinga in nya barn som ingen vill ha.
Tur för din flicka att du kan älska henne. Vår mamma hatar oss !
Inlägg #104: Postat: 2007-06-17 01:29:00
Sunny
25 Svanen: Det DU tycker är enkla grunder kan för någon annan på en annan statinon i sitt liv tycka är katastrofalt. Det är farligt ifall man tolkar in sina egna åsikter när det gäller andras val.
Inlägg #105: Postat: 2007-06-17 01:35:00
Sunny
Mariah: Var tänker du låta bygga alla nya barnhem om du övertygar alla kvinnor om att föda fram sina oönskde barn? I Polen har Katolska kyrkan stoppat aborterna o barnhemen växer som svampar ur jorden.Man lämnar barnet redan på BB.Det har växt fram en ny sorts barnkyrkogådar oxå.I Krakov finns en typisk sådan. Där står efternamnet o sedan: Född 91 död 91 Född 92 död 92 i all evighet. O det var hit vi svenskor fick åka en gång för att göra fri abort.
Inlägg #106: Postat: 2007-06-17 01:37:00
Mahria
Jag tycker ditt fall med din mamma är tragist, men i mitt fall 15 år sen!, fanns det ett val. Ja, jag valde livet trots faderns motvilja, ja, det var oskyddat sex. Men varför ska bara en kvinnas rättighet till abort torgföras? Jag tycker även att det är en självklar skyldighet att vi tar vårt ansvar och skyddar oss. Jag kan inte förstå hur denna åsikt kan väcka dessa aggresioner hos en del?
Inlägg #107: Postat: 2007-06-17 01:43:00
Mahria
SUNNY: svar 105, jämför inte Sverige med Polen i denna fråga, vi har ett bättre socialt skyddsnät än de har. Finns det nån kvinna i Sverige som inte vet att sex kan sluta i en graviditet? Det finns alla möjligheter att finna ett fullgott skydd, det finns dock ett fåtal som ej kan använda allt p.g.a allergier o.d.
Inlägg #108: Postat: 2007-06-17 01:46:00
Sunny
Visst ska man skydda sig. De som är anvsarsfulla försöker nog göra just det?
Men även de kan misslyckas. Jag har en syster vars mamma inte minhade den ärvtliga typen av bröstcanser. Varken hon ellre hennes döttrar kan därmed äta p-piller.Kondomer är inte säkra. Sterilsering är ju deras utväg men när de är unga vill de ju först få de barn de vill ha?Så kan man upptäcka sjukdommar hos mamman som hon inte visste när hon blev gravid.Fostret kan vara svårt skadat.
Inlägg #109: Postat: 2007-06-17 01:49:00
Sunny
Så kan mammans värld rasa i hop .Efter stora familjeförluster under tsunamin vet jag flera par som av bröt en planerad graviditet.
det kan annars räcka med en skillsmässa.
Så har vi de där missbrukarna o de lite dumma. Ärligt talat: om en kvinna kommer för abort 5 gånger på 8 år: tycker du hon verkar lämplig som mamma ?
Inlägg #110: Postat: 2007-06-17 01:59:00
Sunny
107 Så dåligt är det inte i Polen.
men den som föder ett oäktenskapligt barn blir utfryst
Min son blev pappa efter en natt med en okänd kvinna. Han betalar underhåll men vi har aldrig ens fått se ett foto på barnet.Vi vet inte ens ifall det ÄR hans barn: inga tester gjordes.En grotesk situation: jag grät jag mig till sömns varenda natt för att jag undrade så den lille hade det.
När min Käre fick sin första stroke hade han en önskan: Att få se sin sonson! Mamman gick under jorden med pojke
Inlägg #111: Postat: 2007-06-17 01:59:00
Mahria
Nej, naturligtvis är det förkastligt med aborter med "klippkort". Men, snälla du, jämför inte de som förlorat anhöriga i tsunamin, med de som glömmer att skydda sig!
Inlägg #112: Postat: 2007-06-17 02:02:00
Sunny
Det är givetvis helt olika livssituationer. Men så olika är skälen till abort.
Ingen utom de 2 det anngår kan yttra sig om de gör rätt eller fel för vi vet ju inte varför. O de ska inte behöva lägga ut sina liv för alamän beskådan : dersa skäll är deras ensak.
Inlägg #113: Postat: 2007-06-17 02:05:00
Sunny
Mariah: Tycker du alltså att det är ok att behålla ett barn när fadern vill göra abort???
Min son ville att denna kvinna skulle göra abort.
När hon vägrade ville han har rätt att träffa sitt barn! Det har nu gått 16 år o ingen i famljen har fått träffa honom.
Inlägg #114: Postat: 2007-06-17 02:06:00
Mahria
"O de ska inte behöva lägga ut sina liv för allmän beskådan...". Men så har ju gjorts i detta fall. Jag får väl be om förlåtelse en gång till, men JAG tycker att denna artikel glorfierar abortbeslutet, JAG tycker att den är skriven på ett sätt som inte ÄR trovärdigt.
Inlägg #115: Postat: 2007-06-17 02:21:00
Mahria
SVAR 113: ja, i vårt fall var det det, men det tog 8 år innan far och dotter träffades. Men varför får inte din son träffa sitt barn? Jag antar att mamman vill straffa honom för ett 16 år gammalt val. Men även om en mamma har egen vårdnad, innebär det ju inte att hon har rätt att förvägra umgängesrätt. Var jag i alla fall helt säker på!
Inlägg #116: Postat: 2007-06-17 02:32:00
Sunny
MARIA: Ja hon är rasande på sonen för att han föreslog abort!
De bor i Danmark o har inte det stöd en far eller morförälder kan vänta sig i Sverige. O sonen har för många år sedan givit upp.Han har ju betalat puntligt i alla år.
Men nu har han 3 yngre barn o egen firma. Han orkar inte längre skriva o skriva. I synnnerhet de här 5 sista åren då det varit akut: eftersom Den Käre får stroke efter stroke så blir det mycket av vakande för sonen hos honom oxå,
Inlägg #117: Postat: 2007-06-17 03:05:00
Reflections
Den som finner denna text gloirfiera abort har helt klart missat något på vägen. Ej heller tycker jag att min artikel är oförtjänt kritik, den är så välkommen. Dock är den som förs fram här av M och S inte av särskilt konstruktiv art, och hur många ggr än detta påpekas verkar förståndet krympa än mer. Så, slut på diskussion för min del. Men fortsätt gärna klandra mig om ni vill, vet dock att jag ej tar åt mig.
Inlägg #118: Postat: 2007-06-17 03:05:00
Reflections
fortsVad jag ville visa på med denna text tror jag att de som behövt förstå redan har gjort, att söka förklara något mer för er som vägrar ta in hur en annan människa tänker är att tala för döva öron.
Inlägg #119: Postat: 2007-06-17 14:15:00
Minna Jonsson
88 Jag skrev att den var liten som en böna inte att den var en böna. Det är farligt med felciteringar..
Inlägg #120: Postat: 2007-06-17 14:17:00
Minna Jonsson
96 Jisses.. Ja det var väl för väl att han var det! det kändes konstigt at skriva, "för väl" hade ju varit om han hade låtit dig vara!
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...